ແນວທາງການບໍລິຫານຜະລິດຕະພັນ
ນະໂຍບາຍຜະລິດຕະພັນທີີ່ກໍານົດແນວທາງການບໍລິຫານ ຜະລິດຕະພັນມີຄວາມສໍາຄັນຕໍຜົນສໍາເລັດຂອງກິດຈະການເທົ່າທຽມກັບນະໂຍບາຍ
ຜະລິດຕະພັນທີີກໍານົດແນວທາງ ການພັດທະນາຜະລິດຕະພັນ, ກິດຈະການຕ່າງໆ
ທີີ່ປະສົບຄວາມສໍາເລັດນອກຈາກຈະຕ້ອງສາມາດພັດທະນາຜະລິດຕະພັນໄດ້ຢ່າງເໝາະສົມ, ຊັດເຈນ, ຖືກກັບຄວາມຕ້ອງການ ແລະ ພາວະຂອງຕະຫຼາດແລ້ວ
ຍັງຈະຕ້ອງສາມາດບໍລິຫານຜະລິດຕະພັນ ໃນດ້ານການນໍາຜະລິດຕະພັນເຂົ້າສູ່ຕະຫຼາດ, ການກະຈາຍສິນຄ້າ, ກໍານົດລາຄາຂາຍ, ການບໍລິຫານ, ການສົ່ງເສີມການຕະຫຼາດ ແລະ ການຂາຍ ຈົນເຮັດໃຫ້ຜະລິດຕະພັນເປັນທີີ່ຮູ້ຈັກ
ຜູ້ບໍລິໂພກຍິນດີທົດລອງໃຊ້ ຕະຫຼອດຈົນມີການຊື້ຊໍ້າ ເຮັດໃຫ້ຍອດຂາຍເພີີ່ມຂຶ້ນຈົນເຮັດໃຫ້ຜະລິດຕະພັນເປັນທີີ່ຍອມຮັບ
ແລະ ນິຍົມຫຼາຍໃນຕະຫຼາດ ການບໍລິຫານຜະລິດຕະພັນເພືອນໍາຜະລິດຕະພັນໄປສູ່ຄວາມນິຍົມຂອງຕະຫຼາດນີ້ຈະຕ້ອງມີແນວທາງທີີ່ຊັດເຈນ
ແລະ ຜູ້ບໍລິຫານຈະຕ້ອງດໍາເນີນການຕາມແນວທາງນີ້ຕະຫຼອດ ໂດຍມີການປ່ຽນແປງແຕ່ວິທີການບໍລິຫານຕາມວົງຈອນຊີວິດຜະລິດຕະພັນທີີ່ປ່ຽນແປງໄປຕາມເວລາ
ແລະ ພາວະຂອງຕະຫຼາດເທົ່ານັ້ນ, ນະໂຍບາຍຜະລິດຕະພັນທີີກໍານົດແນວທາງການບໍລິຫານຜະລິດຕະພັນຈຶ່ງປະກອບໄປດ້ວຍແນວທາງຫຼັກ
ແລະ ແນວທາງສະເພາະຕາມພາວະວົງຈອນຊີວິດຜະລິດຕະພັນ ແລະ ກຸ່ມຜະລິດຕະພັນ.
ແນວທາງຫຼັກໃນການບໍລິຫານຜະລິດຕະພັນຍັງຕ້ອງຢຶດຫຼັກການ
3 ປະການຕາມແນວທາງການພັດທະນາຜະລິດຕະພັນຄື:
-
ຜະລິດຕະພັນທີີ່ມີຕົ້ນທຶນຕໍ່າສຸດ (Overall Cost Leadership)
-
ຜະລິດຕະພັນທີີ່ມີຄວາມແຕກຕ່າງ (Differentiation)
-
ຜະລິດຕະພັນທີີ່ເປັນຜະລິດຕະພັນ (Focus)
1.ຜະລິດຕະພັນທີີ່ມຕົ້ນທຶນລວມຕໍ່າສຸດ (Overall Cost Leadership)
ເນື່ອງຈາກ ປັດໄຈຄວາມສໍາເລັດສ່ວນຫຼາຍຂອງຜະລິດຕະພັນ
ທີີ່ມີຕົ້ນທຶນລວມຕໍ່າສຸດຢູ່ທີີ່ປະລິມານການຜະລິດທີີສູງ ປະກອບກັບຜະລິດຕະພັນທີມີຄວາມລຽບງ່າຍໃນດ້ານຮບແບບ
ແລະ ຄຸນນະພາບການບໍລິຫານຜະລິດຕະພັນຕາມແນວທາງນີ້ຈຶ່ງຕ້ອງເນັ້ນໄປສູ່ຕະຫຼາດມວນຊົນ (Mass Market)
ຫຼື ຕະຫຼາດລວມ ດັ່ງນັ້ນ, ການກະຈາຍສິນຄ້າໃຫ້ຄວບຄຸມ, ການໂຄສະນາປະຊາສໍາພັນ ແລະ ການສົ່ງເສີມການຕະຫຼາດ ສໍາລັບຜູ້ບໍລິໂພກສ່ວນໃຫຍ່ ຈຶ່ງເຂົ້າມາມີສ່ວນສໍາຄັນໃນຄວາມສໍາເລັດຂອງແນວທາງນີ້
ແລະ ເມື່ອກຸ່ມເປົ້າໝາຍຄື ຕະຫຼາດລວມ ລາຄາກໍເປັນປັດໄຈທີີ່ສໍາຄັນອີກປັດໄຈໜຶ່ງດ້ວຍເຊັນກັນ
ການກໍານົດລາຄາຕ້ອງເປັນລາຄາທີີ່ກະຕຸ້ນໃຫ້ຕະຫຼາດລວມ ຫຼື ຜູ້ບໍລິໂພກສ່ວນໃຫຍ່ສາມາດຊື້ ແລະ
ຍິນດີຊື້ໄດ້ ເຊິີ່ງຈະຕ້ອງມີການໂຄສະນາ ແລະ ການສົ່ງເສີມການຂາຍເພື່ອສ້າງໃຫ້ເກີດການຊື້ຊໍ້າ
ແລະ ຊື້ຕໍ່ເນື່ອງ.
ສ່ວນແບ່ງຕະຫຼາດ ເປັນຫົວໃຈຂອງຄວາມສໍາເລັດຂອງການບໍລິຫານຜະລິດຕະພັນຕາມນະໂຍບາຍນີ້
ເນື່ອງຈາກການເປັນຜູ້ນໍາຕະຫຼາດຈະເຮັດໃຫ້ກິດຈະການສາມາດດໍາເນີນການຜະລິດໃນ ປະລິມານສູງກວ່າຄູ່ແຂ່ງຂັນລາຍອື່ນໆ
ແລະ ຈະເຮັດໃຫ້ກິດຈະການສາມາດຮັກສາຄວາມເປັນຜູ້ຜະລິດທີີ່ມີຕົ້ນທຶນລວມຕໍ່າສຸດໄດ້.
2.ຜະລິດຕະພັນທີີ່ມີຄວາມແຕກຕ່າງ (Differentiation)
ປັດໄຈຄວາມສໍາເລັດຂອງຜະລິດຕະພັນທີີ່ມີຄວາມແຕກຕ່າງ
ຢູ່ທີີ່ການສ້າງຄວາມແຕກຕ່າງທີີ່ຜູ້ບໍລິໂພກມັກໃຫ້ເກີດຂຶ້ນ ແລະ ຮັກສາຄວາມແຕກຕ່າງນີ້ໃຫ້ມີຢູ່
ເຖິງແມ່ນວ່າແນວທາງນີ້ຈະເປັນແນວທາງສໍາລັບຜະລິດຕະພັນຂອງຕະຫຼາດມວນຊົນກໍຕາມກຸ່ມລກຄ້າເປົ້າໝາຍ
ຍ່ອມມີຈໍານວນໜ້ອຍກວ່າແນວທາງຜະລິດຕະພັນທີີມີຕົ້ນທຶນລວມຕໍ່າສຸດລາຄາບໍແມ່ນປັດໄຈຫຼັກໃນການຕັດສິນໃຈຊື້ຂອງກຸ່ມຜູ້ບໍລິໂພກເນີ່ອງຈາກຜະລິດຕະພັນມີຄວາມແຕກຕ່າງຈາກຂອງຄ່ແຂ່ງຂັນແຕ່ປັດໄຈຫຼັກຄການໃຊ້ກິດຈະກໍາການຕະຫຼາດເຮັດໃຫ້ຜູ້ບໍລິໂພກເຫັນເຖິງຄວາມແຕກຕ່າງ
ແລະ ເນັ້ນຄຸນຄ່າຂອງຄວາມແຕກຕ່າງນັ້ນ ນອກຈາກນີ້ຍັງຈະຕ້ອງສາມາດເຮັດໃຫ້ຜູ້ບໍລິໂພກເຫັນວ່າຄວາມແຕກຕ່າງຂອງຮູບແບບຜະລິດຕະພັນມີມູນຄ່າເພີີ່ມສູງກວ່າຄວາມແຕກຕ່າງໃນດ້ານລາຄາ.
ໃນໄລຍະຍາວກິດຈະການຈະຕ້ອງພະຍາຍາມຮັກສາຄວາມແຕກຕ່າງຂອງຜະລິດຕະພັນ
ກັບຜະລິດຕະພັນຂອງຄູ່ແຂ່ງສະເໝີ ບໍວ່າຈະເປັນໃນດ້ານການພັດທະນາຮູບແບບຜະລິດຕະພັນ ຫຼື ໃນດ້ານການໃຊ້ສ່ວນປະສົມການຕະຫຼາດ.
3.ຜະລິດຕະພັນທີີ່ເປັນຜະລິດຕະພັນສະເພາະ.
ຜົນສໍາເລັດຂອງຜະລິດຕະພັນ ທີເປັນຜະລິດຕະພັນສະເພາະຢູ່ທີ່ການມີຜະລິດຕະພັນສະເພາະທີີ່ດີທີີ່ສຸດ
ຫຼາຍທີີ່ການມີຜະລິດຕະພັນທີີ່ຕອບສະໜອງຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ບໍລິໂພກສະເພາະກຸ່ມໄດ້ດີທີີ່ສດຸການບໍລິຫານຜະລິດຕະພັນນີ້ຈະນໍາຄວາມສໍາເລັດມາສູ່ຜະລິດຕະພັນສະເພາະນີີ້ກໍ່ຄື
ການຮັກສາຄວາມເປັນຜະລິດ ຕະພັນສະເພາະທີີ່ດີທີີ່ສຸດ ຫຼື ການຕອບສະໜອງຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ບໍລິໂພກສະເພາະກຸ່ມໃຫ້ດີທີີ່ສຸດ.
ຜູ້ບໍລິຫານການຕະຫຼາດ ຈະຕ້ອງມີຄວາມເຂົ້າໃຈໃນພຶດຕິກໍາ
ການໃຊ້ສິນຄ້າ ຂອງກຸ່ມເປົ້າໝາຍນີ້ຢ່າງດີ ແລະ ດໍາເນີນການບໍລິຫານທາງການຕະຫຼາດໃຫ້ສອງຄ່ອງກັບກຸ່ມເປົ້າໝາຍນີ້ບໍວ່າໃນດ້ານຮູບແບບຜະລິດຕະພັນ,
ການກະຈາຍສິນຄ້າຈະຕ້ອງເປັນສະຖານທີີ່ທີີ່ກຸ່ມເປົ້າໝາຍນິຍົມໄປຈັບຈ່າຍ ຫຼື
ຈະຕ້ອງສາມາດນໍາຜະລິດຕະພັນເຂົ້າເຖິງກຸ່ມເປົ້າໝາຍທີີ່ການໂຄສະນາຈະຕ້ອງເຂົ້າເຖິງກຸ່ມເປົ້າໝາຍທັງທາງສີ່
ແລະ ດ້ວຍຂໍ້ຄວາມທີີ່ເໝາະສົມສອດຄ່ອງກັບວິຖີຊີວິດຂອງກຸ່ມເປົ້າໝາຍນັ້ນໆ ແລະ ຈະຕ້ອງເຮັດໃຫ້ກຸ່ມເປົ້າໝາຍຮັບຮູ້
ແລະ ຝັງໃຈວ່າຜະລິດຕະພັນຂອງກິດຈະການຕອບສະໜອງຄວາມຕ້ອງການຂອງກຸ່ມເປົ້າໝາຍໄດ້ດີທີີ່ສຸດ
ການສົ່ງເສີມການຕະຫຼາດຕ້ອງເຮັດໃນຮູບແບບທີີ່ສາມາດກະຕຸ້ນກຸ່ມເປົ້າໝາຍໄດ້
ນອກຈາກນີ້ຜູ້ບໍລິຫານຍັງຈະຕ້ອງມີຄວາມຕືນຕົວຢູ່ຕະຫຼອດເວລາ
ແລະ ພ້ອມທີີ່ຈະປັບກິດຈະກໍາການຕະຫຼາດ ຫຼື ປັບປ່ຽນພັດທະນາຜະລິດຕະພັນ ໃນກໍລະນີ້ທີີ່ກຸ່ມເປົ້າໝາຍມີການປ່ຽນແປງທັດສະນະຄະຕິ
ແລະ ພຶດຕິກໍາທີີ່ຈະມີຜນກະທົບຕໍ່ການຊື້ ແລະ ການໃຊ້ຜະລິດຕະພັນ.
ນອກຈາກແນວທາງຫຼັກ 3 ປະການທີີ່ແລ້ວ
ການບໍລິຫານຜະລິດຕະພັນຈະຕ້ອງປະກອບໄປດ້ວຍແນວທາງການບໍລິຫານຜະລິດຕະພັນຕາມພາວະວົງຈອນຊີວິດຂອງຜະລິດຕະພັນ
ແລະ ການບໍລິຫານຕາມຜັງກຸ່ມຜະລິດຕະພັນ (Product
Portfolio) ອີກດ້ວຍ.
1.1.ໂຄງການທາງການຕະຫຼາດຂອງຜະລິດຕະພັນ.
ການພິຈາລະນາຫາໂອກາດທາງການຕະຫຼາດຂອງຜະລິດຕະພັນ ສາມາດໃຊ້ຜະລິດຕະພັນ
ແລະ ຕະຫຼາດເປັນເກນ ເຊິີ່ງແບ່ງອອກເປັນ 4 ແບບ ດັ່ງນີ້:
1.ຜະລິດຕະພັນເດີມໃນຕະຫຼາດເດີມ ເອີ້ນວ່າ ການເຈາະຕະຫຼາດ (Market Penetration)
2.ຜະລິດຕະພັນເດີມໃນຕະຫຼາດໃໝ່ ເອີ້ນວ່າ ການພັດທະນາຕະຫຼາດໃໝ່ (Market Development)
3.ຜະລິດຕະພັນໃໝ່ໃນຕະຫຼາດເດີມເອີ້ນວ່າ ການພັດທະນາຜະລິດຕະພັນໃໝ່ (Product Development)
4.ຜະລິດຕະພັນໃໝ່ໃນຕະຫຼາດໃໝ່ ເອີ້ນວ່າ ການເພີີ່ມກິດຈະການໃໝ່ທີີ່ແຕກຕ່າງ (Diversification)
1.2.ຜະລິດຕະພັນເກົ່າໃນຕະຫຼາດເດີມ.
ການຊອກຫາໂອກາດທາງການຕະຫຼາດໂດຍພິຈາລະນາຜະລິດຕະພັນເດີມ
ແລະ ໃນຕະຫຼາດເດີມ ຫຼື ເອີ້ນວ່າ ຍຸດທະສາດເຈາະຕະຫຼາດ ເປັນໂອກາດທາງການຕະຫຼາດແບບທໍາອິດທີີ່ຜູ້ບໍລິຫານຄວນພິຈາລະນາຢ່າງຮອບຄອບວ່າ
ກິດຈະການໄດ້ໃຊ້ໂອກາດທາງການຕະຫຼາດຂອງຜະລິດຕະພັນເດີມໄດ້ຢ່າງຄົບຖ້ວນແລ້ວ ຫຼື ຍັງ ມີໂອກາດທີີ່ຈະເພີີ່ມຍອດຂາຍໄດ້ອີກ
ຫຼື ບໍ ໃນກໍລະນີທີີ່ຜູ້ບໍລິຫານສາມາດພົບໂອກາດທາງການຕະຫຼາດ ຫຼື ໃຊ້ແນວທາງທີີ່ຈະເພີີ່ມຍອດຂາຍຜະລິດຕະພັນເດີມໃນຕະຫຼາດໄດ້
ຈະມີໂອກາດປະສົບຄວາມສໍາເລັດໄດ້ງ່າຍ ເນື່ອງຈາກບໍຈໍາເປັນຕ້ອງມີການເຮັດທະນາຜະລິດຕະພັນໃໝ່
ຫຼື ບໍຈໍາເປັນຕ້ອງຫາຕະຫຼາດໃໝ່.
ຜູ້ບໍລິຫານການຕະຫຼາດ ຄວນເລີີ່ມຕົ້ນຈາກການພິຈາລະນາປັດໄຈຕ່າງໆ
ທາງດ້ານການຕະຫຼາດສ່ວນປະສົບການຕະຫຼາດ ໂດຍສະເພາະໃນດ້ານຊ່ອງທາງການຈັດຈໍາໜ່າຍ ແລະ ການສົ່ງເສີມການຕະຫຼາດວ່າໄດ້ປະຕິບັດຢ່າງມີປະສິດທິພາບແລ້ວຫຼຍັງ.
ໃນກໍລະນີຜະລິດຕະພັນຂາດການກະຈາຍສິນຄ້າ ແລະ ການວາງຈໍາໜ່າຍຢ່າງທົ່ວເຖິງແລ້ວ ການເພີມປະສິດທິພາບຂອງຊ່ອງທາງການຈັດຈໍາໜ່າຍ
ແລະ ຈໍານວນຂອງຈຸດຂາຍໃຫ້ເພີີມຂຶ້ນເພື່ອຄວບຄຸມຕະຫຼາດໄດ້ຢ່າງທົ່ວເຖິງດີຂຶ້ນ ກໍຈະເປັນການເພີີ່ມຍອດຂາຍໃຫ້ຫຼາຍຂຶ້ນໄດ້ເຊັ່ນ:
ຜະລິດຕະພັນນໍ້າອັດລົມ, ນໍ້າມັນລົດ ເປັນຕົ້ນ ຫຼື ການໃຊ້ການສົງເສີມການຕະຫຼາດໃນດ້ານການໂຄສະນາ
ແລະ ການປະຊາສໍາພັນເພື່ອໃຫ້ຜະລິດຕະພັນເປັນທີີ່ຮູ້ຈັກ ແລະ ເປັນທີີ່ຢາກໃຊ້ຂອງຕະຫຼາດເດີມຫຼາຍຍິ່ງຂຶ້ນ
ກໍ່ຈະສາມາດເພີີ່ມຍອດຂາຍໄດ້ເຊັ່ນດຽວກັນ ໂດຍຜູ້ບໍລິຫານຈະຕ້ອງມີຄວາມຮອບຮູ້ພຽງພໍ ທີີ່ຈະສາມາດວິເຄາະໄດ້ວ່າກິດຈະການຍັງມີຈຸດອ່ອນທາງການຕະຫຼາດດ້ານໃດ
ແລະ ຕະຫຼາດຍັງເປີດໂອກາດໃດໃຫ້ກັບຜະລິດຕະພັນແດ່.
ໃນກໍລະນີທີີ່ກິດຈະການສາມາດໃຊ້ສ່ວນປະສົມການຕະຫຼາດໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິພາບເຕັມທີີ່
ບໍວ່າຈະເປັນດ້ານຊ່ອງທາງການຈັດຈໍາໜ່າຍ ຫຼື ດ້ານການສົງເສີມການຕະຫຼາດ ຜູ້ບໍລິຫານການຕະຫຼາດຍັງສາມາດເພີີ່ມຍອດຂາຍຜະລິດຕະພັນໄດ້ດ້ວຍການກະຕຸ້ນໃຫ້ຕະຫຼາດມີຂະໜາດໃຫຍ່ຂຶ້ນ
ຫຼື ກະຕຸ້ນໃຫ້ຕະຫຼາດມີຄວາມຕ້ອງການເພີີ່ມຫຼາຍຂຶ້ນ ໂດຍສະໜັບສະໜູນໃຫ້ມີການໃຊ້ຜະລິດຕະພັນຫຼາຍຂຶ້ນ
ເພີີມປະລິມານການໃຊ້ຕໍ່ຄັ້ງໃຫ້ສູງຂຶ້ນ ຫຼື ເພີີ່ມໂອກາດໃນການໃຊ້ໃຫ້ຫຼາກຫຼາຍຂຶ້ນເຊັນ:
ຢາຖູແຂ້ວ ສົງເສີມໃຫ້ຜູ້ໃຊ້ຢາຖູແຂ້ວປ່ຽນພຶດຕິກໍາການໃຊ້ຈາກການຖູແຂ້ວມື້ລະຄັ້ງໃຫ້ເປັນການຖູແຂ້ວມື້ລະສອງສາມຄັ້ງ
ເຊິີ່ງປະລິມານການໃຊ້ຢາຖູແຂ້ວຈະເພີີ່ມຂຶ້ນເທົ່າຕົວໃນຂະນະທີີ່ຈໍານວນຜູ້ໃຊ້ຢາຖູແຂ້ວຍັງຄົງເທົ່າເດີມນອກຈາກນີ້ຍັງອາດສົ່ງເສີມໃຫ້ຜູ້ບໍລິໂພກປ່ຽນພຶດຕິກໍາການຖູແຂ້ວມາເປັນທຸກໆ
ຄັ້ງຫຼັງອາຫານກໍຈະຍິີ່ງເຮັດໃຫ້ປະລິມານຄວາມຕ້ອງການຢາຖູແຂ້ວເພີີ່ມຂຶ້ນໄປນໍາ.
ການປ່ຽນແປງ ຫຼື ການເພີີ່ມຂະໜາດຂອງບັນຈຸພັນກໍສາມາດສົງຜົນຕໍປະລິມານຄວາມຕ້ອງການໄດ້ໂດຍເຮັດໃຫ້ຜູ້ບໍລິໂພກບໍລິໂພກຜະລິດຕະພັນໃນແຕ່ລະຄັ້ງໃນປະລິມານທີີ່ປ່ຽນແປງໄປເຊັ່ນ:
ນໍ້າອັດລົມຕຸກລະລິດສົງເສີມໃຫ້ຜູ້ບໍລິໂພກບໍລິໂພກຫຼາຍຂຶ້ນເນື່ອງຈາກເຫັນວ່າຍັງມີເຫຼືອຫຼາຍ
ຫຼື ອາດນໍາມາແບ່ງໄດ້ຫຼາຍຄົນຈົນເຮັດໃຫ້ຜູ້ຮ່ວມວົງທີີ່ບໍຕ້ອງການບໍລິໂພກນໍ້າອັດລົມຕັ້ງແຕ່ເລີີ່ມຕົນປ່ຽນໃຈມາບໍລິໂພກນໍ້າອັດລົມນໍາການປ່ຽນແປງຂະໜາດຂອງບັນຈຸພັນຍັງອາດມີຜົນຕໍຊ່ອງທາງການຈັດຈໍາໜ່າຍ
ເຮັດໃຫ້ສະດວກຕໍການເກັບຮັກສາ ແລະ ການຂົນສົງ ເຊິີ່ງຈະເຮັດໃຫ້ເປັນການເພີີ່ມຍອດຂາຍອີກດ້ວຍ.
1.3.ຜະລິດຕະພັນເກົ່າໃນຕະຫຼາດໃໝ່.
ເມື່ອບໍສາມາດຫາໂອກາດທາງການຕະຫຼາດຂອງຜະລິດຕະພັນເດີມໃນຕະຫຼາດເດີມໄດ້ແລ້ວຈຸດຕໍໄປທີີ່ຄວນພິຈາລະນາກໍ່ຄືການຫາໂອກາດໃນການເພີີ່ມຕະຫຼາດໃໝ່ໆ
ໃຫູ້ກັບຜະລິດຕະພັນເດີມ.
ຜູ້ບໍລິຫານການຕະຫຼາດຂອງຜະລິດຕະພັນຄີມຖະໜອມຜິວເດັກນ້ອຍ
ອາດເຫັນໄດ້ໂອກາດທີີຈະເພີມຕະຫຼາດໃໝ່ໃຫ້ກັບຜະລິດຕະພັນນີ້ ໂດຍເນັ້ນໄປຫາກຸ່ມເປົ້າໝາຍທີີ່ເປັນໄວໜຸ່ມຍິງເພີີ່ມເຕີມຈາກກຸ່ມເປົ້າໝາຍເດີມຄືເດັກນ້ອຍ
ໂດຍໃຊ້ສີ່ໂຄສະນາເພື່ອເຮັດໃຫ້ກຸ່ມເປົ້າໝາຍໃໝ່ໃຫ້ຄວາມສົນໃຈໃນຜະລິດຕະພັນນີ້ດ້ວຍການບອກວ່າ
ເມືອຜະລິດຕະພັນນີ້ເໝາະສໍາລັບຜິວຂອງເດັກນ້ອຍ ກໍຈະເໝາະສົມສໍາລັບຜິວຂອງແມ່ຍິງ ເນື່ອງຈາກມີຄວາມອ່ອນນຸ້ມ
ແລະ ສະບາຍຕໍຜິວ.
ການຫາໂອກາດທາງການຕະຫຼາດໃນຕະຫຼາດໃໝ່ໆ ຍັງລວມເຖິງຕະຫຼາດສົ່ງອອກ
ຫຼື ຕະຫຼາດອືນໆ ທີີ່ກິດຈະການຍັງບໍເຄີຍເຈາະຕະຫຼາດນັ້ນໆ ມາກ່ອນ.
ການປ່ຽນແປງບັນຈຸຫຸ້ມຫໍກໍເປັນຫົນທາງໜຶ່ງທີີ່ຈະເຮັດໃຫ້ກິດຈະການສາມາດນໍາຜະລິດຕະພັນເດີມເຂົ້າສູ່ຕະຫຼາດໃໝ່ໄດ້ເຊັ່ນ:
ການທີີ່ນໍ້າອັດລົມບັນຈຸຫຸ້ມຫໍໃນຕຸກນ້ອຍລາຄາຖືກ ເພື່ອເຈາະຕະຫຼາດກຸ່ມເດັກນ້ອຍນັກຮຽນ ຫຼື
ກຸ່ມຜູ້ມີລາຍໄດ້ໜ້ອຍ ຜະລິດຕະພັນນໍ້າມັນພືດບັນຈຸໃນຂະໜາດໃຫຍ່ ເພື່ອໃຫ້ເໝາະກັບຕະຫຼາດອຸດສາຫະກໍາເຊັ່ນ:
ພັດຕະຄານ, ຮ້ານອາຫານ ຫຼື ໃນກໍລະນີກັບກັນ ສິນຄ້າອຸດສາຫະກໍາອາດປ່ຽນແປງບັນຈຸຫຸ້ມຫໍ
ເພື່ອນໍາຜະລິດຕະພັນເຂົ້າສູ່ຕະຫຼາດຜູ້ບໍລິໂພກ ດ້ວຍກໍໄດ້ເຊັນກັນ.
ໃນກໍລະນີທີີ່ກິດຈະການຕ້ອງການເຂົ້າສູ່ຕະຫຼາດໃໝ່ທີີ່ແຕກຕ່າງຈາກການຕະຫຼາດເດີມເຊັ່ນ:
ຕະຫຼາດເທິງ ແລະ ຕະຫຼາດລຸ່ມເພີີ່ມເຕີມຈາກເດີມທີີ່ຂາຍຢູ່ໃນຕະຫຼາດກາງ ແຕ່ກໍຍ້ານວ່າຈະບໍໄດ້ຮັບການຍອມຮັບ
ຫຼື ອາດຈະເຮັດໃຫ້ພາບພົດຜະລິດຕະພັນເສຍຫາຍ ກໍສາມາດໃຊ້ກາສິນຄ້າທີີ່ແຕກຕ່າງໄປຈາກເດີມໄດ້.
ໂອກາດທາງການຕະຫຼາດຂອງຜະລິດຕະພັນເດີມໃນຕະຫຼາດໃໝ່ຈຶ່ງເປັນການນໍາຜະລິດຕະພັນເດີມທີີ່ບໍມີການປ່ຽນແປງເຂົ້າຕະຫຼາດໃໝ່
ຫຼື ເປັນການນໍາຜະລິດຕະພັນເດີມທີີ່ມີການປ່ຽນແປງບັນຈຸຫຸ້ມຫໍ ຫຼື ກາສິນຄ້າ ເພີ່ອໃຫູ້ເໝາະສົມກັບພາວະຂອງຕະຫຼາດໃໝ່ກໍໄດ້.
1.4.ຜະລິດຕະພັນໃໝ່ໃນຕະຫຼາດເກົ່າ.
ເນືອງຈາກກິດຈະການເປັນທີີ່ຍອມຮັບ ແລະ ເຊື່ອຖືໃນຕະຫຼາດເດີມກິດຈະການມີຄວາມເຂົ້າໃຈໃນກົນໄກຂອງຕະຫຼາດເປັນຢ່າງດີທັງໃນດ້ານຊ່ອງທາງການຈັດຈໍາໜ່າຍ
ແລະ ກຸ່ມຜູ້ບໍລິໂພກກິດຈະການຈຶີ່ງມີຄວາມໄດ້ປຽບໃນການນໍາຜະລິດຕະພັນໃໝ່ໆ ມາວາງໃນຕະຫຼາດເດີມ
ຜະລິດຕະພັນໃໝ່ຂອງກິດຈະການຈະໄດ້ຮັບຄວາມເຊືອຖື ແລະ ຍອມຮັບທັງຈາກຊ່ອງທາງການຈັດຈໍາໜ່າຍ
ແລະ ຈາກກຸ່ມຜູ້ບໍລິໂພກນໍາ ຈຶ່ງເປັນການງ່າຍທີຈະນໍາຜະລິດຕະພັນເຂົ້າຕະຫຼາດໃນກໍລະນີທີີ່ສິນຄ້າມີຮູບຮ່າງ
ແລະ ຄຸນນະພາບທີີ່ດີຕອບສະໜອງໄດ້ຖືກຕາມຄວາມຕ້ອງການຂອງຕະຫຼາດ ສິນຄ້າກໍຈະເປັນທີີ່ໜ້າເຊື່ອຖື
ແລະ ຍອມຮັບໄດ້ງ່າຍທັງໃນໄລຍະສັ້ນ ແລະ ໄລຍະຍາວ.
ຜະລິດຕະພັນໃໝ່ທີີ່ນໍາເຂົ້າສູ່ຕະຫຼາດນີ້ ອາດເປັນຜະລິດຕະພັນໃນປະເພດດຽວກັບຜະລິດຕະພັນເດີມເຊັ່ນ:
ຢາສະຜົມກິີ່ນໃໝ່, ຢາສະຜົມປ້ອງກັນຮັງແຄ ຫຼື ອາດເປັນຜະລິດຕະພັນອື່ນໆ
ທີີ່ຢູ່່ໃນປະເພດດຽວກັນຄື ຜະລິດຕະພັນບໍາລຸງຮັກສາເສັ້ນຜົມເຊັນ: ນໍ້າມັນໃສ່ຜົມ,
ນໍ້າຢາບໍາລຸງເສັ້ນຜົມ ເປັນຕົ້ນ ຫຼື ອາດເປັນຜະລິດຕະພັນໃກ້ຄຽງກັນເຊັນ:
ສະບູ່, ຢາຖູແຂ້ວ ເປັນຕົ້ນ ໃນບາງຄັ້ງຜະລິດຕະພັນໃໝ່ອາດແຕກຕ່າງຈາກຜະລິດຕະພັນເດີມໄປເລີຍເຊັ່ນ:
ຜູ້ຜະລິດສິນຄ້າອຸປະກອນເຄືອງໃຊ້ສ່ວນຕົວໃນຫ້ອງນໍ້າ ເພີີ່ມສາຍຜະລິດຕະພັນອາຫານເຂົ້າສູ່ຕະຫຼາດເດີມ
ຜ່ານຊ່ອງທາງການຈັດຈໍາໜ່າຍເດີມຄື: ສູນການຄ້າ, ຮ້ານຄ້າຍ່ອຍເພືອກຸ່ມຜູ້ບໍລິໂພກເດີມ.
ໂອກາດທີີຈະປະສົບຄວາມສໍາເລັດສໍາລັບຜະລິດຕະພັນເດີມໃນຕະຫຼາດໃໝ່ຈະມີຫຼາຍກວ່າໃນກໍລະນີຜະລິດຕະພັນໃໝ່ເປັນຜະລິດຕະພັນປະເພດດຽວກັບຜະລິດຕະພັນເດີມ
ຫຼື ໃກ້ຄຽງກັບຜະລິດຕະພັນເດີມເນືອງຈາກຕະຫຼາດຈະຍອມຮັບໄດ້ງ່າຍກວ່າໃນກໍລະນີທີີ່ຜະລິດຕະພັນໃໝ່ແຕກຕ່າງໄປຈາກຜະລິດຕະພັນເດີມໄປເລີຍ.
1.5.ຜະລິດຕະພັນໃໝ່ໃນຕະຫຼາດໃໝ່.
ໂອກາດທາງການຕະຫຼາດສໍາລັບຜະລິດຕະພັນໃໝ່ໃນຕະຫຼາດໃໝ່
ເປັນການເລີ່ມຕົ້ນພິຈາລະນາທັງຕະຫຼາດຄູ່ແຂ່ງຂັນ ແລະ ກິດຈະການ ໂດຍຊອກຫາຄວາມຕ້ອງການຂອງຕະຫຼາດ
ຊ່ອງວ່າງການຕະຫຼາດ ແລະ ຄວາມສາມາດຂອງກິດຈະການທີີ່ຈະຍາດແຍ່ງໂອກາດຈາກຊ່ອງວ່າງການຕະຫຼາດນັ້ນໆ.
ການຫາຄວາມຕ້ອງການຂອງຕະຫຼາດເຮັດໄດ້ໂດຍການວິເຄາະກຸ່ມຜູ້ບໍລິໂພກແນວທາງໃນການດໍາລົງຊີວິດ,
ພຶດຕິກໍາການບໍລໂພກ, ພຶດຕິກໍາການຊື້, ຄ່ານິຍົມ, ແນວຄິດ, ທັດສະນະຄະຕິ
ແລະ ລາຍລະອຽດຍ່ອຍອື່ນໆ ນອກຈາກນີ້ຍັງຕ້ອງວິເຄາະສະພາບແວດລ້ອມ ການປ່ຽນແປງຕາມສະພາບພມສາດ, ເສດຖະກິດ, ສັງຄົມ ແລະ ຄວາມຈະເລີນກ້າວໜ້າທາງວິທະຍາສາດຕ່າງໆ
ສິີ່ງເຫຼົ່ານີ້ຈະຊ່ວຍເຮັດໃຫ້ສາມາດວິເຄາະຄວາມຕ້ອງການຂອງຕະຫຼາດໄດ້ເຊັນ: ຈາກອັດຕາການເຕີບໃຫຍ່ຂອງຈໍານວນປະຊາກອນ
ເຮັດໃຫ້ຄວາມຕ້ອງການໃນດ້ານຕ່າງໆເພີີມຂຶ້ນເຊັ່ນ: ດ້ານທີີ່ຢູ່ອາໄສ, ດ້ານການສຶກສາ, ດ້ານການເບິີ່ງແຍງສຸຂະພາບນອກຈາກນີ້ການເພີີ່ມຈໍານວນປະຊາກອນເຮັດໃຫ້ເກີດບັນຫາຕ່າງໆ
ເຊັ່ນ: ດ້ານການຈະລາຈອນ ເຊິີ່ງເຮັດໃຫ້ເກີດຄວາມຕ້ອງການຕ່າງໆ ຕາມມາເພື່ອແກ້ໄຂບັນຫານັ້ນໆໄດ້ແກ່:
ລະບົບຂົນສົ່ງມວນຊົນ ເປັນຕົ້ນ ການປ່ຽນແປງສະພາບສັງຄົມທີີ່ເຮັດໃຫ້ປະຊາກອນມີການສຶກສາ ແລະ
ຄວາມຮູ້ທີີ່ດີຂຶ້ນ ເຮັດໃຫ້ເກີດຄວາມຕ້ອງການດ້ານຂໍ້ມູນຂ່າວສານ ແລະ ຄວາມຮູ້ເພີີ່ມຂຶ້ນ
ທັດສະນະຄະຕິທີີ່ປະຊາຊົນຫັນມາໃຫ້ຄວາມສົນໃຈກັບສຸຂະພາບຫຼາຍຂຶ້ນ ກໍໃຫ້ເກີດຄວາມຕ້ອງການທາງດ້ານສິນຄ້າປອດສານພິດ
ເປັນຕົ້ນ.
ຈາກການທີີ່ກຸ່ມຜູ້ບໍລິໂພກມີຂະໜາດໃຫຍ່ຂຶ້ນ ແລະ ຈາກການທີີ່ຜູ້ບໍລິໂພກມີຄວາມແຕກຕ່າງກັນໃນທຸກໆດ້ານ ຈຶ່ງເປັນໂອກາດທີີຈະມີຜະລິດຕະພັນໃໝ່ທີີ່ພັດທະນາຂຶ້ນສໍາລັບຄົນສະເພາະກຸ່ມເຊັ່ນ: ຮ້ານອາຫານສໍາລັບໄວ ໜຸ່ມ, ເຄືອງນຸ່ງສໍາລັບນັກທຸລະກິດ ເປັນຕົ້ນ ການຫາໂອກາດທາງການຕະຫຼາດ ສໍາລັບຜະລິດຕະພັນຈຶ່ງອາດປະສົບຄວາມສໍາເລັດຈາກການພິສູດຜູ້ບໍລິໂພກກຸ່ມຍ່ອຍ.