ການບໍລິຫານຜະລິດຕະພັນ

 ການ​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ

ການທຳ​ຄວາມ​ເຂົ້າໃຈ​ເລື່ອງ​ຜະລິດຕະພັນ ​ແລະ​ ການ​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ​ຈົນ​ສາມາດ​ນຳ​ໄປ​ສູ່​ການຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ກ່ຽວກັບ​ຜະລິດຕະພັນ ແລະ​ ເຮັດໃຫ້​ຜະລິດຕະພັນ​ປະ​ສົບ​ຜົນ​ສຳ​ເລັດ​ໃນ​ຕ​ະຫຼາດ​ໄດ້​ນັ້ນ ນັກ​ກາ​ນຕະຫຼາດຕ້ອງ​ທຳ​ຄວາມ​ເຂົ້າໃຈ​ຄວາມໝາຍ​ຂອງ​ການ​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ ບົດ​ບາດ​ໝ້າທີ່​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ຂອງຜູ້​ຈັດການ​ຜະລິດຕະພັນ ແລະ ​ການ​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ​ໃຫ້​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​.

1.1.ຄວາມໝາຍຂອງການບໍລິຫານຜະລິດຕະພັນ.

ການເຮັດ​ຄວາມ​ເຂົ້າໃຈ​ເລື່ອງ​ການ​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ ຄວນ​ເຮັດ​ຄວາມ​ເຂົ້າໃຈ​ຄວາມໝາຍ​ຂອງການ​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ ແລະ ​ຄຳ​ອື່ນໆ ທີ່​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ ມີ​ຄວາມໝາຍ​ທີ່​ຄວນ​ເຮັດ​ຄວາມ​ເຂົ້າໃຈ​ດັ່ງ​ຕໍ່ໄປ​ນີ້:

ການ​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ (product management) ໝາຍ​ເຖິງ ການ​ບໍລິຫານ​ຕ​ະຫຼາດ​ກ່ຽວກັບຜະລິດຕະພັນ ຜູ້​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ​ຊຶ່ງ​ມີ​ໝ້າທີ່​ເບິ່ງ​ແຍງ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ກ່ຽວກັບ​ຜະລິດຕະພັນ ເອີ່ນວ່າ: ຜູ້​ຈັດການຜະລິດຕະພັນ.

ຜູ້​ຈັດການ​ຜະລິດຕະພັນ (product manager) ໝາຍ​ເຖິງ ຜູ້​ທີ່​ເຮັດ​ໝ້າທີ່​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ ຊຶ່ງປະກອບ​ດ້ວຍ ການ​ວິ​ເຄາະ​ສະຖານນະການ​ກ່ຽວກັບ​ຜະລິດຕະພັນ ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ດ້ານ​ຜະລິດຕະພັນ ພັດທະນາ ສ່ວນ​ປະ​ສົມ​ການຕະຫຼາດ​ສຳລັບ​ຜະລິດຕະພັນ ພັດທະນາ​ຜະລິດຕະພັນ​ໃໝ່ ປະ​ສານ​ງານ​ກັບ​ຊ່ອງ​ທາງຈຳ​ໜ່າຍ ​ແລະ​ຝ່າຍ​ຕ່າງ ໆ ໃນ​ອ​ົງກອນ ລວມທັງ​ຄວບ​ຄຸມ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ກ່ຽວກັບ​ຜະລິດຕະພັນ ເພື່ອ​ຕອບສະໝອງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ ​ແລະ​ ຄວາມ​ພຶງ​ພໍ​ໃຈ​ຂອງ​ຕ​ະຫຼາດ​ເປົ້າ​ໝາຍ.

ຜູ້​ຈັດການ​ກຸ່ມ​ຜະລິດຕະພັນ (product category manager) ຫຼື ​ຜູ້​ຈັດການ​ຕ​າ​ສິນ​ຄ້າ (brand manager) ໝາຍ​ເຖິງ ຜູ້​ທີ່​ມີ​ໝ້າທີ່​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ບໍລິຫານ​ກຸ່ມ​ຜະລິດຕະພັນ​ກຸ່ມ​ໃດ​ກຸ່ມ​ໜຶ່ງ​ ຫຼື ຕ​າ​ຜະລິດຕະພັນ​ຈຳນວນ​ໜຶ່ງ.

ຈາກ​ຄວາມໝາຍ​ຂອງ​ການ​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ ແລະ​ ຜູ້​ຈັດການ​ຜະລິດຕະພັນ​ທີ່​ກ່າວ​ມາ​ນັ້ນຜູ້​ຈັດການ​ຜະລິດຕະພັນ​ເປັນ​ຜູ້​ເຮັດ​ໝ້າທີ່​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ ​ໃຫ້​ປະ​ສົບ​ຜົນ​ສຳ​ເລັດ​ໂດຍ​ຮັບ​ຜິດຊອບ ​ແລະ ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ເລື່ອງ​ທີ່​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ກັບ​ຜະລິດຕະພັນ ກຸ່ມ​ຜະລິດຕະພັນ ຫຼື ຕາສິນຄ້າທີ່ໄດ້ຖືກມອບໝ່າຍ.

1.2.ບົດບາດ ແລະ ໝ້າທີຄວາມຮັບຜິດຊອບຂອງຜູ້ຈັດການຜະລິດຕະພັນ.

 ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ​ຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ​ໃດ​ຜະລິດຕະພັນ​ໜຶ່ງ​ໃນ​ຕ​ະຫຼາດ​ນັ້ນ ຜູ້​ຈັດການ​ຜະລິດຕະພັນ​ເປັນ​ຜູ້ທີ່​ມີບົດ​ທບາດ ​ໃນ​ການ​ເບິ່ງ​ແຍງ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ຜະລິດຕະພັນ ຊຶ່ງ​ຈຳ​ແນກ​ບົດ​ບາດ​ແລະ ​ໝ້າທີ່​ຂອງ​ຜູ້​ຈັດການຜະລິດຕະພັນ​ໄດ້​ດັ່ງ​ນີ້:

1.ວາງແຜນການຕະຫຼາດສຳລັບຜະລິດຕະພັນ.

ແມ່ນສາຍ​ຜະລິດຕະພັນ ແລະ ​ກຸ່ມ​ຜະລິດຕະພັນ ໂດຍຈັດ​ກຽມ​ແຜນ​ກາ​ນຕະຫຼາດ​ປະຈຳ​ປີ​ ແລະ ​ປະ​ມານ​ການ​ຍອດ​ຂາຍ​ຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ ຊຶ່ງ​ຕ້ອງ​ດຳ​ເນີນ​ການວິ​ເຄາະ​ຕະຫຼາດ ພຶດຕິກຳ​ຜູ້​ບໍ​ລິໂພກ ຄູ່​ແຂ່ງ​ຂັນ ແລະ​ ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ພາຍນອກ​ດ້ານ​ອື່ນໆ ເພື່ອ​ນຳ​ມາສູ່​ການ​ກຳນົດ​ແຜນ​ຕ​ະຫຼາດ ແລະ​ ກົນ​ລະຍຸດຕະຫຼາດ​ສຳລັບ​ຜະລິດຕະພັນ.

2.ພັດທະນາກົນລະຍຸດການແຂ່ງຂັນຂອງຜະລິດຕະພັນ.

ເພື່ອ​ໃຫ້​ຜະລິດຕະພັນ​ສາມາດ​ແຂ່ງ​ຂັນໃນ​ຕ​ະຫຼາດ​ໄດ້ ແລະ ​ຕອບ​ໂຕ້​ກົນ​ລະຍຸດ​ຂອງ​ຄູ່​ແຂ່ງ​ໄດ້​ວ່ອງໄວ​ຊຶ່ງ​ຜູ້​ຈັດການ​ຜະລິດຕະພັນ​ຕ້ອງ​ຕິດ​ຕາມສະຖານນະການ​ຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ​ຂອງ​ບໍລິສັດ ແລະ ​ຜະລິດຕະພັນ​ຂອງ​ຄູ່​ແຂ່ງ​ຂັນ​ຢ່າງ​ໃກ້​ຊິດ ໃນ​ດ້ານພາ​ບລັກ​ສ​ະນະອົງກອນ ຍອດ​ຂາຍ ສ່ວນ​ຖື​ຄອງ​ຕ​ະຫຼາດ.

3.ປະຕິບັດງານຮ່ວມກັບບໍລິສັດຕົວແທນໂຄສະນາ ສື່ ແລະ ບໍສິສັດຈັດສະແດງສິນຄ້າ.

ໃນ​ກາ​ນວາງ​ແຜນ​ອົງກອນ​ໂຄສະ​ນາ ​ແລະ ​ສົ່ງ​ເສີມ​ກາ​ນຕະຫຼາດ​ຜະລິດຕະພັນ ​ແລະ ​ສາຍ​ຜະລິດຕະພັນ ໂດຍພິຈາລະນາ​ງົບ​ປະ​ມານ​ການ​ໂຄສະ​ນາ​ທີ່​ຈະ​ໃຊ້ ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ເລື່ອງເນື້ອ​ຫາ​ໂຄສະ​ນາ ການ​ເລືອກ​ໃຊ້​ສື່ ຄວາມ​ຖີ່ຂອງ​ການ​ໂຄດສະນາ ການ​ປະ​ຊາ​ສຳພັນ​ຕ​າ ການ​ຈັດ​ກິດຈະກຳ​ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ຂາຍ​ຕ່າງໆ ຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ.

4.ກະຕຸ້ນການເຮັດວຽກຂອງຝ່າຍຂາຍ ແລະ ຜູ້ຈຳໝ່າຍ.

ເພື່ອ​ໃຫ້​ຝ່າຍ​ຂາຍ​ໃຊ້​ຄວາມພະຍາຍາມ​ໃນ​ການ​ຂາຍ​ຜະລິດຕະພັນ ການ​ຈັດ​ກິດຈະກຳ​ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ຂາຍ​ສູ່ພະ​ນັກ​ງານ​ຂາຍ ແລະ​ ປະ​ສານ​ງານ ຜູ້​ຈັດ​ຈຳ​ໜ່າຍ​ເພື່ອ​ໃຫ້​ຜູ້​ຈັດ​ຈຳ​ໜ່າຍ​ຮັບ​ຜະລິດຕະພັນ​ໄວ້​ຂາຍ ລວມ​ທັງ​ກະ​ຈາຍ​ຜະລິດຕະພັນ​ເຂົ້າ​ສູ່ຕະຫຼາດເປົ້າ​ໝາຍ​ໄດ້​ທົ່ວ​ເຖິງ ແລະ ​ໃຫ້​ຄວາມ​ຮ່ວມ​ມື​ໃນ​ການ​ຈັດ​ກິດຈະກຳ​ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ຂາຍ​ຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ.

5.ລວບລວມຂໍ້ມູນກ່ຽວກັບຜະລິດຕະພັນທັງໝົດ.

ແມ່ນຂໍ້​ມູນ​ດ້ານ​ການ​ຜະລິດ ຂໍ້​ມູນດ້ານ​ກາ​ນຕະຫຼາດ ຂໍ້​ມູນ​ດ້ານ​ການ​ເງິນ ເພື່ອ​ວາງ​ແຜນ​ຜະລິດຕະພັນ ແລະ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ກ່ຽວກັບ​ຜະລິດຕະພັນ ໃຫ້ສາມາດ​ຕອບສະໝອງ​ຄວາມ​ພຶງ​ພໍ​ໃຈ​ຂອງ​ຜູ້​ບໍ​ລິໂພກ​ກຸ່ມ​ເປົ້າ​ໝາຍ ແລະ ​ສ້າງ​ຄວາມ​ພັກ​ດີ​ຕໍ່​ຜະລິດຕະພັນຊຶ່ງ​ຕ້ອງ​ປະ​ສານ​ງານ​ກັບ​ຝ່າຍ​ຕ່າງໆ ພາຍ​ໃນ​ອົງກອນ ແລະ ​ພາຍນອກ​ອ​ົງກອນ.

6.ການປະສານງານກັບຝ່າຍຕ່າງໆ ພາຍໃນອົງກອນ ແລະ ນອກອົງກອນ.

ເພື່ອສະໜັບ​ສະໜູນ​ໃຫ້​ແຜນ​ກາ​ນຕະຫຼາດ ແລະ ​ແຜນ​ກົນ​ລະຍຸດຜະລິດຕະພັນ​ບັນ​ລຸ​ຜົນ​ຕາມ​ເປົ້າ​ໝາຍ ໄດ້​ແກ່ ຝ່າຍ​ວິ​ໄຈ ແລະ​ ພັດທະນາ​ຊຶ່ງ​ເຮັດ​ໝ້າທີ່​ວິ​ໄຈ​ພັດທະນາ​ຜະລິດຕະພັນ ຄິດ​ຄົ້ນ ແລະ ​ພັດທະນາ​ຜະລິດຕະພັນ​ໃໝ່ ຝ່າຍ​ຜະລິດ ຝ່າຍ​ຂາຍ ແລະ​ ຈັດ​ຈຳ​ໜ່າຍ​ຊຶ່ງ​ເຮັດ​ໝ້າທີ່​ຜະລິດ​ສິນ​ຄ້າ​ໃຫ້​ພ້ອມ​ຈຳ​ໜ່າຍ ແລະ ​ຊ່ວຍ​ກະ​ຈາຍ​ສິນ​ຄ້າ​ສູ່​ຜູ້​ບ​ໍລິໂພກເປົ້າ​ໝາຍ ເຮັດໃຫ້​ຍອດ​ຂາຍ​ຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ​ຂາຍ​ໄດ້​ຕາມ​ປະ​ມານ​ການ​ຍອດ​ຂາຍ​ທີ່​ວາງ​ແຜນ​ໄວ້ ບໍລິສັດຕົວ​ແທນ​ໂຄສະນາ ສື່ ປະ​ຊາ​ສຳພັນ ແລະ​ ຝ່າຍ​ສົ່ງ​ເສີມ​ກາຕະຫຼ​າດ ຊຶ່ງ​ເຮັດ​ໝ້າທີ່​ໃນ​ກາ​ນວາງ​ແຜນລົງ​ໂຄດສະນາ ແລະ ​ກິດຈະກຳ​ສົ່ງ​ເສີມ​ກາ​ນຕະຫຼາດ​ດ້ານ​ອື່ນໆ ຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ ຝ່າຍ​ຈັດ​ຊື້​ຊຶ່ງ​ເຮັດ​ໝ້າທີ່ຈັດ​ຫາ​ວັດ​ຖຸ​ດິບ ວັດ​ດຸ​ອຸປະກອນ​ຕ່າງໆ ຊຶ່ງ​ມີ​ຜົນ​ຕໍ່​ຄຸນນະພາບ​ຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ ຫີບ​ຫໍ່ ແລະ ​ຕົ້ນ​ທຸນ​ຂອງຜະລິດຕະພັນ ສ່ວນ​ຝ່າຍ​ວິ​ໄຈຕະ​ຫຼາດ​ຊ່ວຍ​ຄົ້ນ​ຫາ​ຂໍ້​ມູນ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ ແລະ ​ພຶດຕິກຳ​ຜູ້​ບໍລິ​ໂພກ ຝ່າຍການ​ເງິນ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ໃນ​ການ​ຈັດ​ຫາ ແລະ​ຈັດ​ສັນ​ເງິນ​ທຶນ​ເພື່ອ​ສະໜັບ​ສະໜູນ​ຜະລິດຕະພັນ ຝ່າຍ​ກົດໝາຍຮັບ​ຜິດຊອບ​ດ້ານ​ກົດໝາຍ​ທີ່​ມີ​ຜົນ​ກັບ​ບໍລິສັດ​ ຫຼື ​ລູກ​ຄ້າ.

1.3.ການບໍລິຫານຜະລິດຕະພັນໃຫ້ມີຄຸນນະພາບ.

ໃນການຈັດການຜະລິດຕະພັນໃຫ້ປະສົບຄວາມສຳເລັດຕາມເປົ້າໝາຍ ເພຍ​ສັນ ແລະ​ ວິນ​ສັນ ໄດ້​ສະເໜີ​ວິທີ​ການເຮັດໃຫ້​ການ​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ໄວ້​ໃນ​ໝັງສື​ການ​ບໍລິຫານ​ກາ​ນຕະຫຼາດ​ຂອງ​ຟິນ​ລິບ ອອດສະເຕເລຍໄວ້ 5 ຂັ້ນ​ຕອນ ດັ່ງ​ນີ້:

1.ການ​ກຳນົດ​ບົດ​ບາດ ​ແລະ ​ໝ້າທີ່​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ຂອງ​ຜູ້​ຈັດການ​ຜະລິດຕະພັນ.

ໂດຍການ​ກຳນົດ​ບົດ​ບາດ ແລະ ​ໝ້າທີ່​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ຂອງ​ຜູ້​ຈັດການ​ຜະລິດຕະພັນ​ໃຫ້​ຊັດເຈນ ເພື່ອ​ໃຫ້ຜູ້​ຈັດການ​ຜະລິດຕະພັນ​ເຂົ້າໃຈ​ຂອບ​ເຂດ​ບົດ​ບາດ​ໝ້າທີ່​ຂອງ​ຕົນເອງ ແລະ ​ປະຕິບັດ​ໝ້າທີ່​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບໃຫ້​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ.

2.ກຳນົດ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ການ​ພັດທະນາ​ກົນ​ລະຍຸດ ແລະ​ ທົບ​ທວນ​ກົນ​ລະຍຸດ.

ເພື່ອ​ກຳນົດ​ກອບໃນ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ຂອງ​ຜູ້​ຈັດການ​ຜະລິດຕະພັນ​ໃຫ້​ສອດ​ຄ່ອງ​ກັບ​ກົນ​ລະຍຸດ ແລະ ​ຜູ້​ຈັດການ​ຜະລິດຕະພັນ ສາມາດ​ເຂົ້າໃຈ​ ແລະ ​ປັບ​ກົນ​ລະຍຸດຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ​ໃຫ້​ສອດ​ຄ່ອງ​ກັບ​ກົນ​ລະຍຸດອົງກອນ​ແລະ ​ກົນ​ລະຍຸດຕະຫຼ​າດ.

3.ກຳນົດ​ບົດ​ບາດ​ຂອງ​ຜູ້​ຊ່ຽວ​ຊານ​ແຕ່​ລະ​ສາຍ​ງານ​ໃຫ້​ຊັດເຈນ.

ເພື່ອລົດ​ຄວາມຂັດ​ແຍ້ງ​ລະຫວ່າງ​ຜູ້​ຈັດການ​ຜະລິດຕະພັນ​ ແລະ ​ຜູ້​ຊ່ຽວ​ຊານ​ຝ່າຍ​ຕ່າງໆ ຢ່າງ​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ຊ່ວຍ​ໃຫ້ຜູ້​ຈັດການ​ຜະລິດຕະພັນ ແລະ ​ຜູ້​ຊ່ຽວ​ຊານ​ຝ່າຍ​ຕ່າງໆ ປະ​ສານ​ງານ​ກັນ​ຢ່າງ​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ.

4.ການ​ບໍລິຫານ​ຄວາມ​ຂັດ​ແຍ້ງ.

ໂດຍ​ການ​ຈັດ​ຂະ​ບວນ​ການ​ລຸດ​ຄວາມ​ຂັດ​ແຍ້ງຜົນ​ປະໂຫຍດ​ຢ່າງ​ເປັນ​ທາງ​ການ​ລະຫວ່າງ​ການ​ບໍລິຫານ​ຕາມ​ຜະລິດຕະພັນ ​ແລະ​ ການ​ບໍລິຫານ​ຕາມ​ສາຍ​ງານ.

5.ການ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ.

ດ້ວຍ​ການສ້າງ​ລະບົບ​ການ​ວັດ​ຜົນ​ງານ​ໃຫ້ສອດ​ຄ່ອງ​ ກັບ​ຄວາມ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ຂອງ​ຜູ້​ຈັດການ​ຜະລິດຕະພັນ ແລະ​ ປະ​ເມີນ​ຜົນ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ຂອງຜູ້​ຈັດການ​ຜະລິດຕະພັນ​ຢ່າງ​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບຈາກ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ດັ່ງ​ກ່າວ ຈະ​ເຫັນ​ໄດ້​ວ່າ​ການ​ທີ່​ຜະລິດຕະພັນ​ຈະ​ປະ​ສົບ​ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ​ໄດ້ຮັບ​ການຍອມ​ຮັບ​ຂອງ​ຕ​ະຫຼາດ​ ຫຼື ​ບໍ່​ ນັ້ນຂຶ້ນ​ຢູ່​ກັບ​ບົດ​ບາດ​ຂອງ​ຜູ້​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ ຊຶ່ງ​ຕ້ອງ​ຮັບ​ຜິດຊອບ​ໃນ ການ​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ​ ແລະ​ ປະຕິບັດ​ຕາມ​ຂະ​ບວນ​ການ​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ​ໃຫ້​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ.

1.4.ຂະ​ບວນ​ການ​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ.

ຂະ​ບວນ​ການ​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ (product management process) ໝາຍ​ເຖິງ ການສ້າງແນວ​ຄວາມ​ຄິດ​ກ່ຽວກັບ​ຜະລິດຕະພັນ ການ​ວິ​ເຄາະ​ສະຖານນະການ​ຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ ກາ​ນວາງ​ກົນ​ລະຍຸດຜະລິດຕະພັນ ການ​ຈັດ​ອ​ົງກອນ​ເພື່ອ​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ ການ​ປະຕິບັດ​ຕາມ​ແຜນ ​ແລະ​ ຄວບ​ຄຸມ​ປຣະ​ເມີນ​ຜົນ​ການດຳ​ເນີນ​ງານ​ກ່ຽວກັບ​ຜະລິດຕະພັນ ເຊິ່ງສາມາດແບ່ງໄດ້ 8 ຂັ້ນຕອນດັ່ງນີ້:

1.4.1.​ວິ​ເຄາະ​ສະຖານນະການ​ຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ.

ການ​ວິ​ເຄາະ​ສະຖານນະການ​ຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ (product situation analysis) ເປັນ​ການວິ​ເຄາະ​ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ເພື່ອ​ນຳ​ມາສູ່​ການ​ກຳນົດ​ກົນ​ລະຍຸດກ່ຽວກັບ​ຜະລິດຕະພັນ ຈຶ່ງ​ຕ້ອງ​ມີ​ການວິ​ເຄາະ​ດ້ານ​ຕ່າງໆ ດັ່ງ​ຕໍ່ໄປ​ນີ້:

1.ການສ້າງ​ແນວ​ຄິດ​ກ່ຽວກັບ​ຜະລິດຕະພັນ.

ການສ້າງ​ແນວ​ຄິດ​ກ່ຽວກັບ​ຜະລິດຕະພັນ (product concept) ເປັນ​ການ​ວິ​ເຄາະ​ຂໍ້​ມູນເພື່ອ​ນຳ​ໄປ​ສູ່​ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ສ້າງ​ຜະລິດຕະພັນ​ໂດຍ​ການ​ວິ​ເຄາະ​ພຶດຕິກຳ​ຜູ້​ບ​ໍລິໂພກ​ດ້ານ​ຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: ວິ​ເຄາະ​ປັດ​ໄຈ​ທາງ​ຈິດ​ວິທະຍາ​ຂອງ​ຜູ້​ບໍ​ລິ​ໂພກ, ປັດ​ໄຈ​ດ້ານ​ສັງຄົມ ​ແລະ​ ວັດທະນະທຳ​ຂອງ​ຜູ້​ບໍ​ລິ​ໂພກ ນຳ​ໄປ​ສູ່ການ​ພິຈາລະນາ​ວ່າ​ຄວນ​ຜະລິດ​ສິນ​ຄ້າ​ຫຍັງ ເພື່ອສະໝອງ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ​ ຫຼື ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຫຍັງ​ແກ່​ຜູ້​ບໍ​ລິໂພກກຸ່ມ​ໃດ ຊຶ່ງ​ໄດ້​ອະທິບາຍ​ລາຍ​ລະອຽດ​ເລື່ອງ​ການສ້າງ​ແນວ​ຄິດ​ກ່ຽວກັບ​ຜະລິດຕະພັນ​.

2.ການ​ວິ​ເຄາະ​ປັດ​ໄຈພາຍ​ໃນ ​ແລະ​ ປັດໄຈ​ພາຍນອກ.

ການ​ວິ​ເຄາະ​ປັດ​ໄຈ​ພາຍ​ໃນ ​ແລະ ​ປັດ​ໄຈ​ພາຍນອກ ເປັນ​ສິ່ງ​ຈຳ​ເປັນ​ທີ່​ກິດຈະການ​ຕ້ອງດຳ​ເນີນ​ການ ເພື່ອ​ໃຫ້​ຮູ້ວ່າ​ປັດ​ໄຈ​ເຫຼົ່າ​ນີ້ ມີ​ຜົນ​ກະທົບ​ຕໍ່​ກິດຈະການ​ແນວໃດ ຊີ້​ໃຫ້​ເຫັນ​ທິດ​ທາງແນວ​ໂນ້ມ​ ແລະ​ ສະຖານນະການ​ທີ່​ກິດຈະການ​ຕ້ອງ​ຜະເຊີນ​ໃນ​ພາ​ວະ​ປະຈຸບັນ ​ແລະ​ ອະນາຄົດ ຂໍ້​ມູນ​ທີ່​ໄດ້​ຈາກ​ການວິ​ເຄາະ​ນຳ​ໄປ​ສູ່​ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ກຳນົດ​ກົນ​ລະຍຸດ​ຜະລິດຕະພັນ ​ແລະ​ ລາ​ຄາ​ໄດ້​ເໝາະ​ສົມ.

·       ການ​ວິ​ເຄາະ​ປັດ​ໄຈ​ພາຍ​ໃນ:

ເພື່ອ​ຫາ​ຈຸດ​ແຂງ​ ແລະ​ ຈຸດ​ອ່ອນ​ຂອງ​ບໍລິສັດ​ເມື່ອ​ທຽບ​ກັບຄູ່​ແຂ່ງ​ຂັນ ແລ້ວ​ນຳ​ຈຸດ​ແຂງ​ມາ​ກຳນົດ​ກົນ​ລະຍຸດ​ດ້ານ​ຜະລິດຕະພັນ ແລະ​ ແກ້​ໄຂ​ຈຸດ​ອ່ອນ.

·      ການ​ວິ​ເຄາະ​ປັດ​ໄຈ​ພາຍນອກ:

ເປັນ​ການ​ວິ​ເຄາະ​ເພື່ອ​ຫາ​ໂອ​ກາດ ແລະ ​ອຸປະສັກຈາກ​ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ​ທີ່​ຄວບ​ຄຸມ​ບໍ່​ໄດ້ ໄດ້​ແກ່ພາ​ວະ​ເສດຖະກິດ ການ​ເມືອງ ແລະ ​ກົດໝາຍ ພາ​ວະ​ທາງ​ສັງຄົມ ແລະ​ ວັດທະນະທຳ ປະຊາກອນ​ ແລະ​ ການ​ເຄື່ອນ​ຢ້າຍ ການ​ຈະເລີນ​ກ້າວ​ໜ້າ​ທາງ​ເທກ​ໂນ​ໂລ​ຢີ.

3.ການ​ແບ່ງ​ສ່ວນ​ຕ​ະຫຼາດ ການ​ເລືອກ​ຕ​ະຫຼາດ​ເປົ້າ​ໝາຍ ແລະ ​ກາ​ນວາງ​ຕຳແໜ່ງ​ຜະລິດຕະພັນ.

ຫຼັງ​ຈາກ​ວິ​ເຄາະ​ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ທາງ​ກາ​ນຕະຫຼາດ​ແລ້ວ ຂັ້ນ​ຕອນ​ຕໍ່ໄປ​ທຸລະກິດ​ຕ້ອງ​ເລືອກຕ​ະຫຼາດ​ເປົ້າ​ ໝາຍ​ທີ່​ມີ​ໂອ​ກາດ​ໃນ​ເຊີງ​ທຸລະກິດ ຊຶ່ງ​ເອີ້ນໃນ​ທາງ​ກາ​ນຕະຫຼາດ​ວ່າ ກາ​ນຕະຫຼາດ​ເປົ້າ​ໝາຍ (targetmarketing) ໃນ​ການ​ເລືອກ​ຕ​ະຫຼາດ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ມີ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ໃຫຍ່ 3 ຂັ້ນ​ຕອນ ຄື ການ​ແບ່ງ​ສ່ວນ​ຕະ​ຫຼາດ, ການເລືອກ​ຕ​ະຫຼາດ​ເປົ້າ  ໝາຍ ແລະ ​ກາ​ນວາງ​ຕຳແໜ່ງ​ຜະລິດຕະພັນ​ມີດັ່ງ​ນີ້:

1.ການແບ່ງສ່ວນຕະຫຼາດ.

·         ກຳນົດຕົວແປເພື່ອແບ່ງສ່ວນຕະຫຼາດ.

·         ກຳນົດໂຄງສ້າງສ່ວນຕະຫຼາດ.

2.ກຳນົດເປົ້າໝາຍຕະຫຼາດ.

·         ປະເມີນສ່ວນຕະຫຼາດ.

·         ເລືອກສ່ວນເປັນຕະຫຼາດເປົ່າໝາຍ.

3.ການວາງຕຳແໝງຜະລິດຕະພັນໃນຕະຫຼາດ.

·         ກຳນົດແນວແບ່ງສ່ວນຜະລິດຕະພັນ.

·         ພັດທະນາ ແລະ ສື່ສານແນວຄິດຕຳແໝງຜະລິດຕະພັນ.

1.4.2.ການກຳນົດວັດຖຸປະສົງຂອງຜະລິດຕະພັນ.

ບໍລິສັດ​ແຕ່​ລະ​ບໍລິສັດ​ມີ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນ​ອອກ​ໄປ​ຂຶ້ນ​ຢູ່​ກັບ​ສະຖານນະການ​ຂອງ​ແຕ່​ລະ​ບໍລິສັດ​ທີ່​ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນ ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ​ຕ້ອງ​ສອດ​ຄ່ອງ​ກັບ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ທາງ​ກາ​ນຕະຫຼາດ​ ຊຶ່ງ​ສາມາດ​ຈຳ​ແນກ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ຕ່າງໆ ໄດ້​ດັ່ງ​ນີ້:

1.ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ດ້ານ​ກຳ​ໄລ (profitability)

ບໍລິສັດ​ຕ້ອງ​ການ​ກຳ​ໄລຈາກ​ຜະລິດຕະພັນ​ຈຳນວນເທົ່າໃດ ຊຶ່ງອາດກຳນົດເປັນ ອັດຕາຜົນຕອບແທນຈາກເງິນລົງທຶນ ໃນຜະລິດຕະພັນ ຫຼື ອັດຕາຜົນຕອບແທນຕໍ່ຍອດ​ຂາຍ​ຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ.

2.ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ດ້ານ​ສ່ວນ​ຄອງ​ຕ​ະຫຼາດ (market share)

ບໍລິສັດ​ຕ້ອງ​ການ​ສ່ວນ​ຄອງຕ​ະຫຼາດ​ຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ​ ໂດຍ​ການ​ປຽບທຽບ​ຍອດ​ຂາຍ​ຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ​ກັບ​ຍອດ​ຂາຍ​ຜະລິດຕະພັນ​ຊະນິດດຽວ​ກັບ​ຂອງ​ຄູ່​ແຂ່ງ​ຂັນ​ ໃນ​ອຸດສາຫະກຳ​ດຽວ​ກັນ ໂດຍ​ບໍລິສັດ​ອາດ​ກຳນົດ​ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ເພື່ອ​ຖືຮັກສາສ່ວນ​ຄອງ​ຕ​ະຫຼາດ​ ຫຼື ​ເພີ່ມ​ສ່ວນ​ຄອງ​ຕ​ະຫຼາດ.

3.ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ດ້ານ​ການ​ຈະເລີນ​ເຕີບໂຕ (growth)

ບໍລິສັດ​ຕ້ອງ​ການ​ເພີ່ມ​ຍອດ​ຂາຍ ​ແລະ ສ່ວນ​ຄອງ​ຕ​ະຫຼາດ ຊຶ່ງ​ສະແດງ​ເຖິງ​ຄວາມ​ສາມາດ​ໃນ​ການ​ແຂ່ງ​ຂັນ​ຂອງ​ບໍລິສັດ​ກັບ​ຄູ່​ແຂ່ງ.

4.ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ຕ້ອງ​ການສ້າງ​ພາ​ບລັກຂອງ​ອົງກອນກາສິນ​ຄ້າ (brand image)

ບໍລິສັດຕ້ອງ​ການ​ໃຫ້​ກາ​ສິນ​ຄ້າ​ເປັນ​ທີ່ຍ​ອມ​ຮັບ​ຂອງ​ຜູ້​ບໍ​ລິໂພກ ໂດຍ​ພະຍາຍາມ​ສ້າງ​ພາ​ບລັກສະນະ​ໃຫ້​ຜະລິດຕະພັນ​ມີເກດ​ສູງ ຊື່​ສຽງ​ ແລະ​ ຄຸນນະພາບ​ເປັນ​ທີ່ຍ​ອມ​ຮັບ.

5.ວັດ​ຖຸ​ປະສົງ​ເພື່ອ​ແນະ​ນຳ​ຜະລິດຕະພັນ​ໃໝ່​ເຂົ້າ​ສູ່ຕະຫຼາດ (launching new product)

ບໍລິສັດ​ຕ້ອງ​ການ​ໃຫ້​ຜະລິດຕະພັນ​ໃໝ່​ທີ່​ເຂົ້າ​ສູ່ຕະຫຼາດ​ໜ້າ​ສົນ​ໃຈ ກຸ່ມ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ຮູ້​ຈັກ ແລະ​ ຈົດ​ຈຳ​ກາ​ໄດ້​ໄວ ແລະ​ ເກີດ​ການ​ທົດລອງ​ໃຊ້.

1.4.3.ການວິເຄາະຄວາມສຳພັນລະຫວ່າງຜະລິດຕະພັນ ແລະ ຕະຫຼາດ.

ການ​ວິ​ເຄາະ​ຄວາມ​ສຳພັນ​ຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ ​ແລະ ​ຕ​ະຫຼາດ ເປັນ​ການ​ພິຈາລະນາ​ລັກສະນະ​ຂອງຜະລິດຕະພັນ​ກັບ​ລັກສະນະ​ຕ​ະຫຼາດ​ມີ​ຄວາມ​ສຳພັນ​ສອດ​ຄ່ອງ​ກັນ​ ຫຼື ບໍ່ ເພື່ອ​ນຳ​ໄປ​ສູ່​ການ​ກຳນົດກົນ​ລະຍຸດການຕະຫຼາດ​ທີ່​     ເໝາະ​ສົມ​ຂອງ​ບໍລິສັດ ຊຶ່ງ​ສາມາດ​ວິ​ເຄາະ​ລັກສະນະ​ຜະລິດຕະພັນ ​ແລະ ​ກຳນົດກົນ​ລະຍຸດຕະຫຼາດ​ໄດ້​ດັ່ງ​ນີ້:

1.ຜະລິດຕະພັນ​ມາດຕະຖານ (Standard product)

ເປັນ​ຜະລິດຕະພັນ​ທີ່​ຜູ້​ບໍ​ລິ​ໂພກ​ບໍ່​ເຫັນ​ຄວາມແຕກ​ຕ່າງ​ຢ່າງ​ຊັດເຈນ ຜູ້​ບໍ​ລິ​ໂພກ​ຮູ້ສຶກ​ວ່າ​ຕອບສະໝອງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ໄດ້​ຄືກັນ ເຊັ່ນ: ນ້ຳ​ຕານ​ຊາຍໃຫ້​ຄວາມ​ຫວານ​ຄືກັນ ຈຶ່ງ​ຄວນ​ໃຊ້​ກົນ​ລະຍຸດຕະຫຼາດ​ບໍ່​ແຕກ​ຕ່າງ.

2.ຜະລິດຕະພັນ​ສະເພາະ (customized product)

ຜະລິດຕະພັນ​ມີ​ລັກສະນະ​ພິເສດ ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນມຸ້ງ​ຕອບສະໝອງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ທີ່​ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນ​ຂອງ​ຜູ້​ບ​ໍລິ​ໂພກ​ສະເພາະ​ກຸ່ມ ຈຶ່ງ​ຄວນ​ໃຊ້​ກົນ​ລະຍຸດ​ມຸ້ງ​ສະເພາະສ່ວນ​ຕ​ະຫຼາດ ເຊັ່ນ: ລົດຍົນກັນ​ກະ​ສຸນ ມຸ້ງ​ຂາຍ​ແກ່​ບຸກ​ຄົນ​ສຳຄັນ​ລະ​ດັບ​ຜູ້​ນຳ​ປະເທດ ​ແລະ​ ມະຫາ​ເສດ​ຖີ.

3.ຜະລິດຕະພັນ​ທີ່​ແຕກ​ຕ່າງ (differentiated product)

ຜະລິດຕະພັນ​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນ ມຸ້ງຕອບສະໝອງ​ຜູ້​ບ​ໍລິ​ໂພກ​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນ ຈຶ່ງ​ຄວນ​ໃຊ້​ກົນ​ລະຍຸດ​ການສ້າງ​ຄວາມ​ແຕກ​ຕ່າງ ເຊັ່ນ: ແປ້ງ​ສຳລັບ​ຜິວ​ສີ​ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນ ກາ​ເຟ​ປະສົມ​ສຳ​ເລັດ​ຮູບ​ຊະນິດ​ຊອງ​ທີ່​ມີ​ສ່ວນ​ປະສົມ​ຂອງ​ຄີມ​ຫຼາຍ​ນ້ອຍຕ່າງ​ກັນ ແຊມ​ພູ​ປະສົມ​ຄີມ​ນວດ​ຕ່າງ​ກັນ ບະ​ໝີ່​ສຳ​ເລັດ​ຮູບ​ມີ​ຫຼາຍ​ລົດ​ຊາດ.

1.4.4.ກຳນົດງົບປະມານສຳລັບຜະລິດຕະພັນ.

ແມ່ນການ​ກຳນົດ​ງົບ​ປະ​ມານ​ສຳລັບ​ຜະລິດຕະພັນ ເປັນ​ການ​ກຳນົດ​ຄ່າ​ໃຊ້​ຈ່າຍ​ຕ່າງໆ ທີ່ຈຳ​ເປັນ​ຕ້ອງ​ໃຊ້​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ ເຊັ່ນ ຄ່າ​ໃຊ້​ຈ່າຍ​ໃນ​ກາ​ນວາງ​ແຜນ​ພັດທະນາ​ຜະລິດຕະພັນ ຄ່າ​ໃຊ້​ຈ່າຍການ​ຈັດ​ຈຳ​ໜ່າຍ​ແລະ​ ການ​ກະ​ຈາຍ​ສິນ​ຄ້າ ຄ່າ​ໃຊ້​ຈ່າຍ​ການ​ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ຂາຍ ເປັນ​ຕົ້ນ ການ​ກຳນົດ​ຄ່າໃຊ້​ຈ່າຍ​ສຳລັບ​ຜະລິດຕະພັນ​ນັ້ນ ບໍລິສັດ​ຕ້ອງ​ພິຈາລະນາ​ວ່າ​ຄວນ​ຈັດ​ສັນງົ​ບ​ປະ​ມານ​ສຳລັບ​ຜະລິດຕະພັນ​ໃດຈຳນວນ​ເທົ່າ​ໃດ.

1.ການ​ຈັດ​ສັນງົ​ບ​ປະ​ມານ​ສຳລັບ​ຜະລິດຕະພັນ.

ແມ່ນການ​ຈັດ​ສັນງ​ົບ​ປະ​ມານ​ສຳລັບ​ຜະລິດຕະພັນ ໃນ​ກໍລະນີ​ທີ່​ບໍລິສັດ​ມີ​ຜະລິດຕະພັນ​ຫຼາຍ​ຊະນິດ​ບໍລິສັດ​ຄວນ​ພິຈາລະນາ​ຈັດ​ສັນ​ຊັບພະຍາກອນ​ທາງ​ການ​ເງິນ​ໃຫ້​ເໝາະ​ສົມ ເພື່ອ​ໃຫ້​ເກີດ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ສູງ​ສຸດ​ໃນ​ການ​ໃຊ້​ເງິນ​ແລະ ​ເກີດ​ຜົນ​ທາງ​ກາ​ນຕະຫຼາດ​ແກ່​ຜະລິດຕະພັນ ຫາກ​ບໍລິສັດ​ບໍລິສັດ​ຈັດ​ສັນງ​ົບ​ປະ​ມານ​ບໍ່​ເໝາະ​ສົມ ເຮັດໃຫ້​ຜົນ​ຕອບ​ແທນ​ຕໍ່​ຜະລິດຕະພັນ​ຕ່ຳ ອາດ​ສົ່ງ​ຜົນ​ກະທົບ​ໃນ​ໄລຍະຍາວ​ຕໍ່​ການ​ແຂ່ງ​ຂັນ​ຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ​ໃນ​ຕ​ະຫຼາດ ເຊັ່ນ:ບໍລິສັດ​ສະໜັບ​ສະໜູນ​ຜະລິດຕະພັນ​ທີ່​ຢູ່ໃນ​ໄລຍະຕົກ​ຕ່ຳ​ ຊຶ່ງ​ບໍ່​ມີ​ໂອ​ກາດ​ເຮັດ​ກຳ​ໄລ ສ່ວນ​ຜະລິດຕະພັນ​ທີ່​ກຳ​ລັງ​ເຕີບໂຕ​ກັບ​ບໍ່​ໄດ້ຮັບ​ການ​ສະໜັບ​ສະໜູນ ເຮັດໃຫ້​ຄວາມ​ສາມາດ​ໃນ​ການ ແຂ່ງ​ຂັນ​ຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ​ທີ່​ກຳ​ລັງ​ເຕີບໂຕ​ລຸດລົງ​ ສົ່ງ​ຜົນ​ໃຫ້​ຜະລິດຕະພັນ​ຂອງ​ບໍລິສັດ​ລົ້ມ​ເຫລວ​ທັງ​ສອງ.

2.ແນວ​ທາງ​ວິ​ເຄາະ​ເພື່ອ​ຈັດ​ສັນ​ຊັບພະຍາກອນ​ທາງ​ການ​ເງິນ.

ການ​ຕັດ​ສິນ​ໃຈ​ຈັດ​ສັນ​ຊັບພະຍາກອນທາງ​ການ​ເງິນ​ແກ່​ຜະລິດຕະພັນ ບໍລິສັດ​ອາດ​ໃຊ້​ແນວ​ທາງ​ວິ​ເຄາະ​ເພື່ອ​ຈັດ​ສັນ​ຊັບພະຍາກອນທາງ​ການ​ເງິນ ໂດຍ​ໃຊ້ BCG Matrix ຊຶ່ງ​ຄິດ​ຄົ້ນ​ໂດຍ​ກຸ່ມ​ທີ່​ປຶກ​ສາ​ແຫ່ງ​ເມືອງ​ບອດ​ຕັນ (Boston Consulting Group) ເປັນ​ໝ່ວຍ​ງານ​ທີ່​ໃຫ້​ຄຳ​ປຶກ​ສາ​ດ້ານ​ການ​ບໍລິຫານ​ຈັດການ.

ການ​ໃຊ້ BCG Matrix ເປັນ​ການ​ພິຈາລະນາ​ປຽບທຽບ​ລະຫວ່າງ​ອັດຕາ​ການ​ຈະເລີນ​ເຕີບໂຕ​ຂອງ​ຕ​ະຫຼາດ (market growth rate) ກັບ ສ່ວນ​ຄອງ​ຕ​ະຫຼາດ​ປຽບທຽບ (relative market share) ຊຶ່ງ​ແບ່ງ​ຜະລິດຕະພັນ​ເປັນ 4 ກລຸ່ມຄື: ຜະລິດຕະພັນ​ດາ​ລາ, ຜະລິດຕະພັນ​ມີ​ບັນຫາ, ຜະລິດຕະພັນ​ເຮັດ​ເງິນ ແລະ ​ຜະລິດຕະພັນ​ຕົກ​ຕ່ຳ ຊຶ່ງ​ມີ​ລາຍ​ລະອຽດ​ດັ່ງ​ນີ້:

1.ຜະລິດຕະພັນ​ທີ່​ເປັນ​ດາ​ລາ (stars)

ເປັນ​ຜະລິດຕະພັນ​ມີ​ສ່ວນ​ຄອງ​ຕ​ະຫຼາດ​ປຽບທຽບສູງ​ ແລະ ​ອັດຕາ​ຈະເລີນ​ເຕີບໂຕ​ຂອງ​ຍອດ​ຂາຍ​ສູງ ຜະລິດຕະພັນ​ກຸ່ມ​ນີ້​ຈຶ່ງ​ເປັນ​ຜະລິດຕະພັນ​ກຸ່ມ​ທີ່​ເຮັດ​ເງິນ​ໃຫ້ບໍລິສັດ ບໍລິສັດ​ຈຶ່ງ​ຄວນ​ສະໜັບ​ສະໜູນ​ທາງ​ການ​ເງິນ​ເພື່ອ​ຖືຮັກສາ​ສ່ວນ​ຄອງ​ຕ​ະຫຼາດ​ ແລະ ​ສະໜັບ​ສະໜູນ​ໃຫ້​ຈະເລີນເຕີບໂຕ​ຕໍ່ໄປ.

2.ຜະລິດຕະພັນ​ທີ່​ມີ​ບັນຫາ (question marks)

ເປັນ​ຜະລິດຕະພັນ​ທີ່​ເຣີ່ມ​ເຂົ້າ​ສູ່ດ​ລາດ ຈຶ່ງ​ມີ​ສ່ວນ​ຄອງ​ຕ​ລາດ​ປຽບທຽບ​ຕ່ຳ ແຕ່​ມີ​ອັດຕາ​ຈະເລີນ​ເຕີບໂຕ​ສູງ ບໍລິສັດ​ຄວນ​ສະໜັບ​ສະໜູນ​ທຣັບ​ຍາກ​ຣ​ທາງ​ການ​ເງີນ​ໃຫ້​ກັບ​ຜະລິດຕະພັນ​ກລຸ່ມ​ນີ້​ສູງ ເນື່ອງ​ຈາກ​ມີ​ແນວ​ໂນ້ມ​ການ​ຈະເລີນ​ເຕີບໂຕ​ສູງ ການ​ເຂົ້າ​ສູ່ດ​ລາດ​ໃໝ່​ຄ່າ​ໃຊ້​ຈ່າຍ​ການ​ສົ່ງ​ເສີມ​ຕ​ລາດ ເປັນ​ຕົ້ນ

3.ຜະລິດຕະພັນ​ເຮັດ​ເງິນ (cash cows)

ເປັນ​ຜະລິດຕະພັນ​ມີ​ສ່ວນ​ຄອງ​ຕ​ະຫຼາດ​ປຽບທຽບສູງ ແຕ່​ມີ​ອັດຕາ​ຈະເລີນ​ເຕີບໂຕ​ຂອງ​ຍອດ​ຂາຍ​ຕ່ຳ ຈັດ​ເປັນ​ກຸ່ມ​ຜະລິດຕະພັນ​ເຮັດ​ເງິນ​ໃຫ້​ກັບ​ບໍລິສັດ​ຫຼາຍ ການ​ຈັດ​ສັນ​ຊັບພະຍາກອນທາງ​ການ​ເງິນ​ສຳລັບ​ກຸ່ມ​ນີ້​ຈະ​ນ້ອຍ​ລົງ ເນື່ອງ​ຈາກ​ເລີ່ມ​ເຂົ້າ​ສູ່​ໄລຍະ​ອິ່ມ​ຕົວ.

4.ຜະລິດຕະພັນ​ທີ່​ຕົກ​ຕ່ຳ (dogs)

ເປັນ​ຜະລິດຕະພັນ​ມີ​ສ່ວນ​ຄອງ​ຕ​ະຫຼາດ​ປຽບທຽບ​ຕ່ຳ ​ແລະ ​ມີ​ອັດຕາ​ຈະເລີນ​ເຕີບໂຕ​ຂອງ​ຍອດ​ຂາຍ​ຕ່ຳ ຈັດ​ເປັນ​ກຸ່ມ​ຜະລິດຕະພັນ​ເຮັດ​ເງິນ​ໃຫ້​ບໍລິສັດ​ນ້ອຍ​ຫຼາຍ​ເນື່ອງ​ຈາກ​ຕ​ະຫຼາດ​ເສື່ອມ​ຄວາມ​ນິຍົມ ບໍລິສັດ​ຈຶ່ງ​ບໍ່​ຄວນ​ຈັດ​ສັນ​ຊັບພະຍາກອນທາງ​ການ​ເງິນ​ແກ່​ກຸ່ມ​ຜະລິດຕະພັນ​ນີ້​ຫຼາຍ ເພາະ​ແນວ​ໂນ້ມ​ຂອງ​ຍອດ​ຂາຍ​ລຸດລົງ​ເລື້ອຍໆ ໃນ​ທີ່ສຸດ​ບໍລິສັດ​ອາດ​ຕ້ອງ​ຖອນ​ຜະລິດຕະພັນ​ກຸ່ມ​ນີ້​ອອກຈາກ​ຕ​ະຫຼາດ.

1.4.5.ການວາງແຜນກຸນລະຍຸດດ້ານຜະລິດຕະພັນ.

          ການວາງແຜນກົນລະຍຸດຜະລິຕະພັນ ເປັນການກຳນົດລາຍລະອຽດຂອງຜະລິດຕະພັນໃນເລື່ອງຕ່າງໆເຊັ່ນ:

-      ກົນລະຍຸດສ່ວນປະສົມຜະລິດຕະພັນ

-      ກົນລະຍຸດບັນຈຸພັນ

-      ກົນລະຍຸດປ້າຍສະຫຼາກ ແລະ ຫັດແທງ

-      ກົນລະຍຸດວົງຈອນຊີວິິດຜະລິດຕະພັນ

-      ກົນລະຍຸດພັດທະນາຜະລິດຕະພັນໃໝ່

-      ກົນລະຍຸດຜະລິດຕະພັນບໍລິການ

1.4.6.ການຈັດອົງກອນເພື່ອບໍລິຫານຜະລິດຕະພັນ.

ການ​ຈັດ​ອ​ົງກອນ​ເພື່ອ​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ​ເປັນ​ການ​ກຳນົດ​ພາລະ​ງານ​ ແລະ​ ໝ້າທີ່​ຄວາມຮັບ​ຜິດຊອບ​ຂອງ​ບຸກ​ຄົນ​ໃນ​ແຜນ​ການຕະຫຼາດ ເພື່ອ​ສາມາດ​ປະຕິບັດ​ງານ​ໃຫ້​ບັນ​ລຸ​ເປົ້າ​ໝາຍ ຊຶ່ງ​ສາມາດ​ແບ່ງອ​ົງກອນ​ເພື່ອ​ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ​ໄດ້ 4 ແນວ​ທາງ​ດັ່ງ​ນີ້:

1.ການ​ຈັດ​ອ​ົງກອນ​ຕາມ​ໝ້າທີ່ (functional organization)

ແມ່ນເປັນ​ການ​ຈັດ​ໂຄງ​ສ້າງ​ອ​ົງກອນໂດຍ​ແບ່ງ​ເປັນ​ແຜນ​ການ​ຕ່າງໆ ຕາມ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ​ຂອງ​ແຕ່​ລະ​ອ​ົງກອນ​ສະແດງການ​ຈັດ​ອ​ົງກອນ​ຕາມ​ໝ້າທີ່ ຊຶ່ງ​ແບ່ງ​ເປັນ ຝ່າຍ​ໂຄສະນາ, ຝ່າຍ​ຂາຍ, ຝ່າຍ​ຂົນ​ສົ່ງ ​ແລະ​ ຄັງ​ສິນ​ຄ້າ, ຝ່າຍຜະລິດຕະພັນ​ໃໝ່ ​ແລະ ​ຝ່າຍ​ວິ​ໄຈຕະຫຼາດ.

ການ​ຈັດ​ອ​ົງຕາມ​ໝ້າທີ່​ມີ​ຂໍ້​ດີ ແມ່ນຈັດ​ໂຄງ​ສ້າງ​ອ​ົງກອນໄດ້​ງ່າຍ ແຕ່​ລະ​ແຜນ​ກ​ານມີ​ໝ້າທີ່​ແຍກ​ກັນ​ຊັດເຈນ ແຕ່​ມີ​ຂໍ້​ເສຍ​ໃນ​ກໍລະນີ​ທີ່​ບໍລິສັດ​ມີ​ຈຳນວນ​ຜະລິດຕະພັນ​ຫຼາຍ​ຂຶ້ນ​ເຮັດໃຫ້​ເບິ່ງ​ແຍງ​ຜະລິດຕະພັນ​ໄດ້​ບໍ່​ທົ່ວ​ເຖິງ ເຮັດໃຫ້​ເສຍ​ໂອ​ກາດ​ທາງ​ກາ​ນຕະຫຼາດ​ໄປ​ໄດ້.

2.ການ​ຈັດ​ອ​ົງກອນ​ຕາມ​ລູກ​ຄ້າ (Customer organization)

ແມ່ນເພື່ອ​ຕອບສະໝອງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ​ລູກ​ຄ້າ​ທີ່​ມີ​ລັກສະນະ​ທີ່​ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນ ນິຍົມ​ໃຊ້​ໃນ​ກໍລະນີ​ທີ່​ອົງ​ກອນ​ນັ້ນ​ມີ​ລູກ​ຄ້າ​ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນ ເຊັ່ນ​ພຶດຕິກຳ​ໃນ​ການ​ຊື້ ຂັ້ນ​ຕອນ​ການ​ຈັດ​ຊື້ ຫຼື ​ຮອບໄລຍະ​ເວລາ​ການ​ຈັດ​ຊື້ ເປັນ​ຕົ້ນ ດັ່ງ​ພາບ​ທີ່​ສະແດງ​ການ​ຈັດ​ອ​ົງກອນ​ຕາມ​ລູກ​ຄ້າ​ໃນ​ແຜນ​ການ​ຂາຍ ຊຶ່ງ​ແບ່ງ​ເປັນ ແຜນ​ການ​ຂາຍ​ຮ້ານ​ຄ້າ​ສົ່ງ ແຜນ​ກ​ານຂາຍ​ຮ້ານ​ຄ້າ​ຍ່ອຍ ແຜນ​ກ​ານຂາຍ​ສ່ວນ​ຕະຫຼາດ​ການ​ ແລະ​ ອ​ົງກອນ ແຜນ​ການ​ຂາຍ​ໂຮງ​ງານ​ອຸດສາຫະກຳ.

3.ການ​ຈັດ​ອ​ົງກອນ​ຕາມ​ຜະລິດຕະພັນ ​ແລະ ​ກາ​ສິນ​ຄ້າ (product and brand organization)

ແມ່ນເປັນ​ການ​ຈັດ​ອ​ົງກອນເພື່ອ​ໃຫ້​ເບິ່ງ​ແຍງ​ຜະລິດຕະພັນ ​ແລະ​ ກາ​ຜະລິດຕະພັນ​ໄດ້​ທົ່ວ​ເຖິງ ຊຶ່ງ​ອາດ​ຈັດ​ເປັນ​ຜູ້​ຈັດການ​ກຸ່ມ​ຜະລິດຕະພັນ ​ແລະ​ ຜູ້​ຈັດການ​ກາ​ຜະລິດຕະພັນ​ແຕ່​ລະ​ກາ​ອີກ​ທີ ໂດຍ​ຂຶ້ນ​ຢູ່​ກັບ​ຂະໜາດ​ຂອງ​ບໍລິສັດ ມີ​ຈຳນວນ​ກຸ່ມ​ຜະລິດຕະພັນ ​ແລະ​ ກາ​ຫຼາຍ​ນ້ອຍ​ພຽງ​ໃດ ໃນ​ການ​ຈັດ​ອ​ົງກອນ​ແບບ​ນີ້​ນິຍົມ​ໃຊ້​ສຳລັບ​ບໍລິສັດ​ທີ່​ມີ​ຜະລິດຕະພັນ​ມີ​ຄວາມ​ຫຼາກ​ຫຼາຍ​ແຕກ​ຕ່າງ​ກັນ ເພື່ອ​ເບິ່ງ​ແຍງ​ຍອດ​ຂາຍ​ຂອງ​ແຕ່​ລະ​ຜະລິດຕະພັນ​ໄດ້​ທົ່ວ​ເຖິງ​ ແລະ​ຕອບ​ໂຕ້​ຄູ​ແຂ່ງ​ຂັນ​ໄດ້​ວ່ອງໄວ ແຕ່​ບໍ່​ເໝາະ​ສຳລັບ​ບໍລິສັດ​ທີ່ຍ​ອດ​ຂາຍ​ຂອງ​ຜະລິດຕະພັນ​ມີ​ນ້ອຍ ເພາະ​ເຮັດໃຫ້​ຄ່າ​ໃຊ້​ຈ່າຍ​ສູງ​ເກີນ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ. ຕົວ​ຢ່າງ​ການ​ຈັດ​ອ​ົງກອນ​ຕາມ​ຜະລິດຕະພັນສະແດງ​ການ​ຈັດ​ອ​ົງກອນ​ຕາມ​ກຸ່ມ​ຜະລິດຕະພັນ ​ແລະ​ ກາ​ຊຶ່ງ​ແບ່ງ​ເປັນ 3 ກຸ່ມ​ຜະລິດຕະພັນ ແມ່ນເສື້ອ​ຜ້າ​ສຳ​ເລັດດ​ຮູບ, ຊຸດ​ຊັ້ນ​ໃນ ແລະ​ ຊຸດ​ກິລາ.

4.ການ​ຈັດ​ອ​ົງກອນ​ຕາມ​ພື້ນ​ທີ່ (geographical organization)

ແມ່ນ​ກະ​ຈາຍ​ຕາມ​ສະພາບພູມສາດ ນິຍົມ​ໃຊ້​ກໍລະນີ​ທີ່​ກິດຈະການ​ມີ​ອານາເຂດ​ຂາຍ​ກະ​ຈາຍ​ຕາມ​ພູມິພາກ​ຕ່າງໆ ການ​ຈັດ​ແບບ​ນີ້​ເພື່ອຕອບສະໝອງ​ລູກ​ຄ້າ​ທີ່​ກະ​ຈາຍ​ຢູ່​ຕາມ​ພື້ນ​ທີ່​ຕ່າງໆ ໄດ້​ທົ່ວ​ເຖິງ ແລະ ​ຕອບສະໝອງ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ທີ່​ແຕກ​ຕ່າງກັນ​ຂອງ​ແຕ່​ລະ​ພູມິພາກເຊັນ: ພາກເໝືອ, ພາກກາງ, ພາກໃຕ້.

1.4.7.ການ​ປະຕິບັດ​ຕາມ​ແຜນ ການ​ຄວບ​ຄຸມ ​ແລະ ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ.

ການ​ປະຕິບັດ​ຕາມ​ແຜນ (implementing) ເປັນ​ຂັ້ນ​ນຳ​ແຜນ​ທີ່​ວາງ​ໄວ້​ສູ່​ການ​ປະຕິບັດ ໂດຍ​ການມອບ​   ໝາຍ​ພາລະ​ໝ້າທີ່​ໃຫ້​ບຸກ​ຄະລາກ​​ອນໃນ​ແຜນ​ກ​ານງານ​ຕ່າງໆ ຂອງ​ອ​ົງກອນ​ນຳ​ໄປ​ປະຕິບັດ ເພື່ອ​ໃຫ້​ບັນ​ລຸເປົ້າ​ໝາຍ​ທີ່​ວາງ​ໄວ້.

ການ​ຄວບ​ຄຸມ​ ແລະ​ ປະ​ເມີນ​ຜົນ (controlling and evaluation) ເປັນ​ຂັ້ນ​ຕອນ​ສຸດ​ທ້າຍ​ຂອງຂະ​ບວນ​ການ​ບໍລິຫານ​ຕ​ະຫຼາດ​ ແລະ​ ບໍລິຫານ​ຜະລິດຕະພັນ ເພື່ອ​ກວດ​ສອບ​ຜົນ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ຜະລິດຕະພັນ​ ແລະ ວັດ​ຜົນ​ງານ ​ແລະ​ ປຽບທຽບ​ຜົນ​ງານ​ກັບ​ເກນ​ມາດຕະຖານ​ທີ່​ວາງ​ໄວ້ ຫາກ​ບໍ່​ໄດ້​ຕາມ​ເກນ​ ຫຼື ​ພົບຂໍ້​ບົກຜ່ອງ​ຈະ​ໄດ້​ນຳ​ໄປ​ສູ່​ການ​ປັບ​ປຸງ​ແກ້​ໄຂ​ຕໍ່ໄປ.

ใหม่กว่า เก่ากว่า