ຫຼັກການບໍລິຫານງານຄຸນນະພາບໃນອົງກອນ
1.1.ຫຼັກການບໍລິຫານງານຄຸນນະພາບ.
1.ການໃຫ້ຄວາມສໍາຄັນກັບລູກຄ້າ.
ແມ່ນທຸລະກິດທຸກປະເພດຈໍາເປັນຕ້ອງທໍາຄວາມເຂົ້າໃຈກັບຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າ
ແລະ ດໍາເນີນການໃຫ້ບັນລຸຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າ ລວມທັງພະຍາຍາມທໍາໃຫ້ເໜືອຄວາມຄາດຫວັງຂອງ
ລູກຄ້າ ໂດຍມີຫຼັກການວ່າຫຍັງຄືສິ່ງທີ່ລູກຄ້າຕ້ອງການ ແລະ ຄາດຫວັງ ຊຶ່ງຕ້ອງຕອບສະໝອງສິ່ງທີ່ລູກຄ້າຕ້ອງການໃຫ້ດີ
ທີ່ສຸດ ເຊັ່ນ ການປະກັນສິນຄ້າ ການຮ້ອງຮຽນ ເປັນຕົ້ນ.
2.ຄວາມເປັນຜູ້ນໍາ.
ຜູ້ນໍາຈະຕ້ອງສະແດງຄວາມມຸ້ງມັ່ນທີ່ຈະພັດທະນາອົງກອນຢ່າງຊັດເຈນ
ຕ້ອງມີພາວະຜູ້ນໍາວາງບັນຍາກາດໃນການເຮັດວຽກທີ່ຈະເອື້ອອໍານວຍໃຫ້ບຸກຄະລາກນມີສ່ວນຮ່ວມໃນການດໍາເນີນງານ
ເພື່ອໃຫ້ ບັນລຸຜົນຕາມເປົ້າໝາຍ ໂດຍພາວະຜູ້ນໍາກໍຄື ຄວາມສາມາດໃນການເກືອບນໍາໂນ້ມນ້າວໃຫ້ຄົນຄ້ອຍຕາມ
ມີເປົ້າໝາຍເຈນ ແລະສາມາດນໍາຄົນໃຫ້ປະຕິບັດກິດຈະກຳໃຫ້ລ່ວງໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິພາບ
ແລະ ປະສິດທິຜົນ ໂດຍມີຫຼັກການ ເນັ້ນໃຫ້ຜູ້ນໍາອົງກອນມີພາວະຜູ້ນໍາ
ສະແດງການເປັນຜູ້ນໍາໃນການທໍາງານ.
3.ການມີສ່ວນຮ່ວມຂອງບຸກຄະລາກອນ.
ການທີ່ບຸກຄະລາກອນມີສ່ວນຮ່ວມໃນອົງກອນ
ຈະເຮັດໃຫ້ທຸກຄົນໄດ້ໃຊ້ຄວາມ ສາມາດໃຫ້ເກີດປະໂຫຍດຕໍ່ສ່ວນລວມຫຼາຍທີ່ສຸດ
ບຸກຄະລາກອນຕ້ອງເອົາໃຈໃສ່ໃນງານທີ່ຕົນໄດ້ຮັບມອບໝາຍໄວ້ ໂດຍມີຫຼັກການຄື
ເນັ້ນທີ່ພະນັກງານທຸກຝ່າຍຈະຕ້ອງອາໄສຄວາມຮ່ວມມືທຸກລະດັບ ແລະ
ຕ້ອງມີການພັດທະນາຄວາມ ສາມາດຢ່າງສະໝ່ຳສະເໝີ.
4.ຂະບວນການດໍາເນີນງານ.
ໝາຍເຖິງ
ການນໍາເອົາຊັບພະຍາກອນ ຫຼື ປັດໄຊການຜະລິດປ້ອນເຂົ້າສູ່ລະບົບ ການທໍາງານເພື່ອໃຫ້ບັນລຸເປົ້າໝາຍ
ໂດຍມີຫຼັກການທີ່ເນັ້ນໃຫ້ມອງງານ ຂະບວນການ ແລະ ກິດຈະກຳຕ່າງໆ ທີ່ກໍ່ໃຫ້
ເກີດມູນຄ່າເພີ່ມແກ່ສິນຄ້າ ຫຼື ເປັນຂະບວນການສະໜັບສະໜູນ ຈະຢູ່ໃນຮູບຂອງຂະບວນການທີ່ມີທັງປັດໄຈ ນໍາເຂົ້າ (Input) ແລະ
ປັດໄຈນຳອອກ (ຜົນຜະລິດ = Output).
5.ການບໍລິຫານທີ່ເປັນລະບົບ.
ການຈັດການຂະບວນການຕ່າງໆ
ຢ່າງເປັນລະບົບ ຈະຊ່ວຍໃຫ້ອົງກອນບັນລຸເປົ້າໝາຍຢ່າງມີປະສິດທິຜົນ ແລະ
ປະສິດທິພາບ ໂດຍນໍາຂະບວນການຕ່າງໆ ມາຮຽງລໍາດັບ ແລະ ສຳພັນກັນ ຊຶ່ງຈະກໍ່ໃຫ້ເກີດເປັນລະບົບ
ໂດຍຫຼັກການຄືການກໍານົດລະບົບຄວາມສຳພັນຂອງປັດໄຈ ແລະ ຂະບວນການ ດໍາເນີນງານເພື່ອໃຫ້ອົງກອນຕອບສະໝອງຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິພາບ.
6.ການປັບປຸງຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ.
ເປັນຂະບວນການທີ່ເກີດວົງຈົນບໍລິຫານງານລະບົບຄຸນນະພາບ
ppa
ໄດ້ແກ່ ການວາງແຜນການດໍາເນີນງານ ການດໍາເນີນງານ ການປັບປຸງແກ້ໄຂ
ແລະ ການປັບປຸງຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ ເຮັດໃຫ້ເພີ່ມປະສິດທິພາບຂຶ້ນ ຊຶ່ງຄວນຖືເປັນເປົ້າໝາຍຖາວອນຂອງອົງກອນ.
7.ການຕັດສິນໃຈເທິງພື້ນຖານຂອງຄວາມເປັນຈິງ.
ການຕັດສິນໃຈທີ່ຖືກຕ້ອງ
ແລະ ເກີດປະສິດທິພາບຕໍ່ ການບໍລິຫານງານຕ້ອງຕັ້ງຢູ່ເທິງພື້ນຖານຂອງຄວາມຈິງທີ່ຖືກຕ້ອງ
ແລະ ການວິເຄາະຂໍ້ມູນທີ່ເປັນລະບົບຕ້ອງມີຂໍ້ມູນ ຫຼື
ຂໍ້ເທັດຈິງສະໜັບສະໜູນ ຊຶ່ງຂໍ້ມູນໄດ້ຈາກການເກັບ ແລະ
ນໍາມາວິເຄາະທາງສະຖິຕິ ເພື່ອໃຊ້ເປັນເຄື່ອງມື.
8.ຄວາມສຳພັນກັບຜູ້ຂາຍເພື່ອປະໂຫຍດຮ່ວມກັນ.
ການສ້າງສຳພັນສະພາບກັບຜູ້ສົ່ງມອບຄວນຍ່າງ
ພື້ນຖານຂອງຄວາມສະເໝີພາກດ້ານຜົນປະໂຫຍດ ເພາະຕ່າງຕ້ອງພຶ່ງພາຊຶ່ງກັນ
ແລະ ກັນຖ້າອົງກອນ ແລະ ຜູ້ສົ່ງມອບ ຄວາມເຂົ້າໃຈ ແລະ
ມີຄວາມສຳພັນອັນດີຕໍ່ກັນ ຄວນສົ່ງຜົນໃຫ້ເກີດປະໂຫຍດຮ່ວມກັນ ແລະ
ຈະຊ່ວຍເພີ່ມຄວາມສາມາດ ໃນການສ້າງຄຸນຄ່າຮ່ວມກັນຂອງທັງສອງຝ່າຍ ໂດຍມີຫຼັກການທີ່ເນັ້ນການໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍດຮ່ວມກັນທຸກຝ່າຍ.
1.2.ລະບົບການບໍລິຫານງານຄຸນນະພາບ (Quality Management System)
ຂໍ້ກຳນົດລະບົບບໍລິຫານງານຄຸນນະພາບຢູ່ໃນມາດຕະຖານ
ISO 9001, 2000 ໂດຍອົງກອນຕ້ອງຈັດລະບົບການບໍລິຫານງານທີ່ສົ່ງຜົນໃຫ້ບັນລຸເປົ້າໝາຍ
ແລະ ວັດຖຸປະສົງຄຸນນະພາບຂອງອົງກອນລະບົບບໍລິຫານງານໝາຍເຖິງ ໂຄງສ້າງ ແລະ ໝ້າທີ່ຂອງໝ່ວຍງານຕ່າງໆ
ພາຍໃນອົງກອນ ລະບົບບໍລິຫານງານຈະເກີດປະສິດທິພາບແລະ ສ້າງຄຸນນະພາບໄດ້ຂຶ້ນຢູ່ກັບອົງປະກອບຕໍ່ໄປນີ້:
1.ການກຳນົດນະໂຍບາຍ ແລະ ວັດຖຸປະສົງຄຸນນະພາບ
ເພາະນະໂຍບາຍ ແລະ ວັດຖຸປະສົງຂອງອົງກອນ ແມ່ນແນວທາງຫຼັກທີ່ໝ່ວຍງານທຸກໝ່ວຍງານຕ້ອງຢືດມັ່ນ
ແລະ ປະຕິບັດງານໃຫ້ບັນລຸວັດຖຸປະສົງຄຸນນະພາບການກຳນົດນະໂຍບາຍ ແລະ ວັດຖຸປະສົງຄຸນນະພາບ
ມີຂະບວນການດັ່ງນີ້:
-
ການສຶກສາ ແລະ ວິໄຈຕະຫຼາດ ເປັນການສຶກສາ 2 ມິຕິ ໄດ້ແກ່: ມິຕິຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າ
ແລະ ມິຕິຂອງຄູ່ແຂ່ງໃນຕະຫຼາດ.
-
ການສຶກສາ ແລະ ວິເຄາະຜະລິດຕະພັນ ເປັນການທົບທວນ ທົດສອບ ແລະ ປະເມີນຜົນຜະລິດຕະພັນງານບໍລິການທີ່ດຳເນີນການຢູ່
ຫຼື ທີ່ຄິດຄົ້ນຂຶ້ນໃໝ່ວ່າ ກົງກັບຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າ ແລະ ສາມາດແຂ່ງຂັນໃນ ຕະຫຼາດໄດ້.
2.ການກຳນົດຄວາມຄາດຫວັງ, ມາດຕະຖານ,
ເປົ້າໝາຍຂອງຜະລິດຕະພັນ ຫຼື ງານບໍລິການຈາກການສຶກສາຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າ
ແລະ ຕະຫຼາດ ເພື່ອໃຫ້ຝ່າຍຜະລິດ ແລະ ຝ່າຍຕ່າງໆ ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງມີຄວາມຊັດເຈນໃນການດຳເນີນງານ.
3.ການກຳນົດຂະບວນການຜະລິດ ການບໍລິການ
ເມື່ອມີຄວາມຊັດເຈນດ້ານມາດຕະຖານນ ແລະ ເປົ້າໝາຍຂອງຜະລິດຕະພັນ ແລະ ງານບໍລິການເຮົາກໍສາມາດກຳນົດ.
-
ຂະບວນການຜະລິດ ການບໍລິການ ຕາມຂະບວນການບໍລິຫານງານຄຸນນະພາບໃນແຜນຕາຕະລາງໄດ້.
-
ສ້າງຄວາມເຊື່ອມັ່ນໃນຂະບວນການຜະລິດ ການບໍລິການ ດ້ວຍມາດຕະຖານການກວດສອບ
ແລະ ເຄື່ອງມືທີ່ໃຊ້ກວດສອບທີ່ມີປະສິດທິພາບ.
4.ການວາງແຜນງານຄຸນນະພາບເພື່ອກຳນົດການໃຊ້ຊັບພະຍາກອນ
ໃນການຜະລິດ ຫຼື ການໃຫ້ບໍລິການຢ່າງເໝາະສົມ ພໍພຽງ ແລະ ເກີດປະສິດທິພາບການເຮັດວຽກງານ
ແຜນງານຫຼັກ ແຜນງານປະຈຳປີ ຫຼື ແຜນພັດທະນາອົງກອນ ເປັນຕົ້ນ ແລະ ມີການວາງແຜນກົນລະຍຸດ
ເພື່ອນຳໄປສູ່ຄວາມສຳເລັດດຕາມວັດຖຸປະສົງຄຸນນະພາບທີ່ຕັ້ງໄວ້.
5.ການປັບປຸງງານຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ
ເພື່ອຖືຮັກສາໄວ້ຊຶ່ງມາດຕະຖານຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າໂດຍການກວດສອບຜົນການປັບປຸງງານຕໍ່ໄປຄວາມຄາດຫວັງ
ແລະ ຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າ ລວມເຖິງສະພາບການແຂ່ງຂັນໃນຕະຫຼາດບໍ່ຄົງທີ່ແນ່ນອນ
ມີການປ່ຽນແປງຕາມສະພາວະຂອງເສດຖະກິດ ແລະ ສັງຄົມ ດັ່ງນັ້ນ ການສຶກສາ ແລະ ວິໄຈຕະຫຼາດຈຶ່ງດຳເນີນການຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ
ຄອບຄູ່ກັບການປັບປຸງງານຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ.
6.ສ້າງລະບົບ ຫຼື ໝ່ວຍງານເພີ່ມປະສິດທິພາບການປະຕິບັດງານຂອງອົງກອນ
ນອກເໜືອຈາກໝ່ວຍງານທີ່ມີຢູ່ ເຊັ່ນ: ຝ່າຍການຈັດຊື້, ຝ່າຍຄັງສິນຄ້າ, ຝ່າຍຜະລິດ,
ຝ່າຍການເງີນ ແລະ ອື່ນໆ ຈະຕ້ອງສ້າງລະບົບ ຫຼື ໝ່ວຍງານເພີ່ມປະສິດທິພາບດັ່ງຕໍ່ໄປນີ້:
-
ລະບົບການສື່ສານທີ່ມີປະສິດທິພາບເຮັດໃຫ້ການເຊື່ອມ ໂຢງໝ່ວຍງານຕ່າງໆ
ມີຄວາມສຳພັນກັນ ເຂົ້າໃຈກົງກັນ ແລະ ສ້າງຄຸນນະພາບຮ່ວມກັນລະບົບການສື່ສານຄວນເປັນລະບົບສື່ສານ
ແບບ 2 ທາງ ແມ່ນເຮັດໄດ້ທັງສົ່ງຂໍ້ມູນ
ແລະ ຮັບຂໍ້ມູນ.
-
ລະບົບການປະເມີນຄຸນນະພາບ ແລະ ລະບົບການກວດສອບຄຸນນະພາບທີ່ມີມາດຕະຖານ ມີຄວາມຊັດເຈນ
ມີຂໍ້ບົ່ງຊີ້ທີ່ທຸກໝ່ວຍງານຮັບຮູ້ຮ່ວມ ແລະ ຕ້ອງມີແຜນການກວດສອບທີ່ແນ່ນອນ.
-
ລະບົບການຝຶກອົບຮົມ ພັດທະນາບຸກຄະລາກອນ ທີ່ມີການດຳເນີນງານຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງສຳພັນກັບລະບົບການປັບປຸງງານ.
-
ລະບົບລູກຄ້າສຳພັນ ທີ່ສາມາດສ້າງເຄືອຂ່າຍທີ່ມີປະສິດທິພາບໃນການເຊື່ອມໂຢງ
ແລະ ແລກປ່ຽນຂໍ້ມູນລະຫວ່າງຜູ້ຜະລິດ ແລະ ຜູ້ຈຳໜ່າຍ ຫຼື ລູກຄ້າ.