ການຕັດສິນໃຈກ່ຽວກັບຜະລິດຕະພັນ ແລະ ລາຄາກັບການບໍລິຫານຂອງອົງກອນ
1.1.ຄວາມສໍາພັນລະຫວ່າງຜະລິດຕະພັນ ແລະ ລາຄາກັບສ່ວນປະສົມການຕະຫຼາດອື່ນ.
ຜະລິດຕະພັນ, ລາຄາ,
ການຈັດຈໍາໜ່າຍ ແລະ ການສົ່ງເສີມການຕະຫຼາດ ຍ່ອມມີຄວາມສໍາພັນກັນແບບແຍກບໍອອກ
ໂດຍເພາະທຸກຕົວເປັນອົງປະກອບຂອງສ່ວນປະສົມການຕະຫຼາດ ການປ່ຽນແປງໃນອົງປະກອບຕົວໃດຕົວໜຶ່ງຍ່ອມມີຜົນກະທົບຕໍອົງປະກອບຂອງສ່ວນປະສົມການຕະຫຼາດອື່ນໆ
ສະເໝີເຊັ່ນ:
ການປ່ຽນແປງຜະລິດຕະພັນຍ່ອມມີຜົນຕໍລາຄາໃນດ້ານຕົ້ນທຶນທີີ່ຈະນໍາມາພິຈາລະນາກໍານົດລາຄາ
ແລະ ການສ້າງຈິນຕາພາບຂອງຜະລິດຕະພັນ ການປ່ຽນແປງ ແລະ ພັດທະນາຜະລິດຕະພັນໃຫ້ມີຄຸນນະພາບສູງເພື່ອສະໜອງຄວາມຕ້ອງການ
ແລະ ສ້າງຄວາມພໍໃຈໃຫ້ກັບຜູ້ບໍລິໂພກໄດ້ດີຂຶ້ນອາດຕ້ອງມີຕົ້ນທຶນສູງຂຶ້ນໃນແຕ່ລະໄລຍະຂອງວົງຈອນຊີວິດຜະລິດຕະພັນ
ການດໍາເນີນການໃນເລືອງລາຄາ, ການຈັດຈໍາໜ່າຍ ແລະ
ການສົ່ງເສີມການຕະຫຼາດ ແມ່ນປ່ຽນແປງໄປຕາມໄລຍະວົງຈອນຊີວິດຜະລິດຕະພັນຜູ້ບໍລິຫານການຕະຫຼາດຈະຕ້ອງປັບອົງປະກອບທຸກຕົວໃຫ້ປະສົມກົມກືນກັນ
ການປ່ຽນແປງ ແລະ ພັດທະນາຜະລິດຕະພັນອາດມີຄວາມສໍາພັນກັບການຈັດຈໍາໜ່າຍ ໃນດ້ານການຂົນສົ່ງ,
ການເກັບຮັກສາ ແລະ ຜະລິດຕະພັນແຕ່ລະປະເພດອາດຈະມີຄວາມແຕກຕ່າງໃນການໃຊ້ຊ່ອງທາງການຈັດຈໍາໜ່າຍ
ການພັດທະນາຜະລິດຕະພັນ ແລະ ການປ່ຽນແປງກ່ຽວກັບຜະລິດຕະພັນຍ່ອມມີຜົນຕໍການກໍານົດອົງປະກອບຂອງສ່ວນປະສົມການຕະຫຼາດ
ຄວາມສໍາພັນຂອງຜະລິດຕະພັນກັບອົງປະກອບສ່ວນປະສົມການຕະຫຼາດຕົວອື່ນ. ອາດພິຈາລະນາໄດ້ຈາກການກໍານົດຍຸດທະສາດດ້ານຕ່າງໆ
ທີີ່ເປັນອົງປະກອບ ສ່ວນປະສົມການຕະຫຼາດຕາມວົງຈອນຊີວິດຜະລິດຕະພັນ ດັ່ງຕາຕະລາງລຸ່ມນີ້:
ຕາຕະລາງ: ຄວາມສໍາພັນຂອງອົງປະກອບແຕ່ລະຕົວຂອງສ່ວນປະສົມການຕະຫຼາດຕາມວົງຈອນຊີວິດຜະລິດຕະພັນ.
ຍຸດທະສາດການຕະຫຼາດ |
ໄລຍະແນະນຳ |
ໄລຍະຈະເລີນເຕີບໃຫ່ຍ |
ໄລຍະເຕີບໃຫ່ຍເຕັມທີ |
ໄລຍະຕົກຕ່ຳ |
ຜະລິດຕະພັນ |
ສະເໝີຜະລິດຕະພັນທີມີພື້ນຖານທົ່ວໄປ |
ເພີ່ມລັກສະນະຮູບແບບຂອງຜະລິດຕະພັນທີ່ຂາຍທັງການໃຫ້ບໍລິການ
ແລະ ການຮັບປະກັນ |
ເພີ່ມລັກສະນະຮູບແບບ
ແລະ ກາສິນຄ້າໃຫ້ເລືອຫຼາຍຂຶ້ນ |
ຫຼຸດລາຍການຜະລິດຕະພັນທີບໍ່ມີກຳໄລ |
ລາຄາ |
ໃຊ້ຕົ້ນທຶນບວກກຳໄລ |
ຕັ້ງລາຄາເພື່ອເຈາະຕະຫຼາດ |
ຕັ້ງລາຄາໃຫ້ສອດຄ່ອງ
ຫຼື ດີກວ່າຄູ່ແຂງຂັນ |
ຕັດລາຄາລົງ |
ການຈັດຈຳໝ່າຍ |
ຈັດຈຳໝ່າຍແບບຄັດເລືອກ
ຫຼື ຜູກຂາດ |
ຈັດຈຳໝ່າຍຢ່າງໝາແໝ້ນ |
ຈັດຈຳໝ່າຍແບບໝາແໝ້ນຫຼາຍຂຶ້ນ |
ມີການເລືອກຕັດຊ່ອງທາງການຈັດຈຳໝ່າຍທີ່ບໍ່ມີກຳໄລ |
ການສົ່ງເສີມການຕະຫຼາດ |
ສ້າງການຮູ້ຈັກສິນຄ້າໃນລະຫວ່າງບວກຍອມຮັບໃນໄລຍະທຳອິດ
ແລະ ຜູ້ຂາຍຄົນກາງໃຊ້ການສົ່ງເສີມການຂາຍທີ່ຫຼາຍ ເພື່ອຊັກຊວນໃຫ້ເກີດການທົດລອງໃຊ້ |
ສ້າງການຮູ້ຈັກສິນຄ້າ
ແລະ ຄວາມສົນໃຈໃນຕະຫຼາດສ່ວນໃຫ່ຍ
ຫຼຸດການສົ່ງເສີມການຂາຍເນື່ອງຈາກຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ບໍລິໂພກຫຼາຍຂຶ້ນ |
ເນັ້ນຄວາມແຕກຕ່າງໃນກາສິນຄ້າ
ແລະ
ຜົນປະໂຫຍດຂອງສິນຄ້າເພີ່ມຄວາມພະຍາຍາມໃນການກະຕຸ້ນໃຫ້ມີການປ່ຽນມາໃຊ້ກາສິນຄ້າຂອງທຸລະກິດ |
ຫຼຸດໂຄສະນາລົງໃຫ້ເຫຼື່ອເທົ່ທີ່ຈຳເປັນສຳລັບລູກຄ້າທີ່ຊື່ສັດຫຼຸດການສົ່ງເສີມການຂາຍລົງຢູ່ໃນລະດັບຕ່ຳ |
ຊ່ອງທາງການຈັດຈໍາໜ່າຍ ນອກຈາກຈະມີຄວາມສໍາພັນກັບຜະລິດຕະພັນດັ່ງກ່າວແລ້ວ
ຍັງມີຄວາມສໍາພັນກັບລາຄາໃນດ້ານຕົ້ນທຶນ ການໃຊ້ຊ່ອງທາງບາງຊ່ອງທາງອາດເຮັດໃຫ້ເສຍຄ່າໃຊ້ຈ່າຍສູງ
ບາງຊ່ອງທາງອາດເສຍຄ່າໃຊ້ຈ່າຍຕໍ່າແຕກຕ່າງກັນ ການພັດທະນາ ແລະ ປ່ຽນແປງຊ່ອງທາງການຈັດຈໍາໜ່າຍຈຶ່ງມີຜົນກະທົບຕໍລາຄາໃນດ້ານຕົ້ນທຶນ
ແລະ ການກໍານົດລາຄາຢູ່ຫຼາຍ ຄວາມສໍາພັນກັບຜະລິດຕະພັນ ການພັດທະນາຊ່ອງທາງອາດມີຜົນຕໍຄວາມຈໍາເປັນໃນການພັດທະນາຜະລິດຕະພັນທີີ່ນອກເໜືອໄປຈາການຂົນສົ່ງເຊັ່ນ:
ຮູບແບບຂອງຜະລິດຕະພັນ, ຂະໜາດ, ການບັນຈຸຫຸ້ມຫໍ
ແລະ ວັດສະດຸທີີ່ໃຊ້ໃນສ່ວນທີີ່ກ່ຽວກັບການສົ່ງເສີມການຕະຫຼາດນັ້ນກໍຈະມີຄວາມສໍາພັນກັນດ້ວຍເຊັນກັນ
ການປັບປ່ຽນພັດທະນາຊ່ອງທາງການຈັດຈໍາໜ່າຍມີຜົນກະທົບຕໍການເລືອກໃຊ້ ແລະ ກໍານົດສັດສ່ວນຂອງອົງປະກອບແຕ່ລະຕົວໃນການສົ່ງເສີມການຕະຫຼາດທີີ່ແຕກຕ່າງກັນອອກໄປ.
ຕາມແນວຄວາມຄິດຂອງສ່ວນປະສົມການຕະຫຼາດຄື “ການປະສົມທີີ່ເຂົ້າກັນໄດ້ຢ່າງດີ
ເປັນໜຶ່ງອັນດຽວກັນຂອງການກໍານົດລາຄາ ການສົ່ງເສີມການຕະຫຼາດຜະລິດຕະພັນທີີ່ສະເໜີຂາຍ ແລະ
ລະບົບການຈັດຈໍາໜ່າຍ ເຊິີ່ງໄດ້ມີການຈັດອອກແບບເພື່ອໃຫ້ສາມາດເຂົ້າເຖິງກຸ່ມຜູ້ບໍລິໂພກທີີ່ຕ້ອງການ”.
ຈະເຫັນໄດ້ວ່າປັດໄຈຕ່າງໆ ມີຄວາມສໍາຄັນຕໍຄວາມສໍາເລັດຂອງເປົ້າໝາຍການຕະຫຼາດຂອງໜ່ວຍງານນັ້ນ
ເຖິງຜະລິດຕະພັນຈະດີພຽງໃດກໍຕາມ ຫາກການຈັດຈໍາໜ່າຍຍັງອ່ອນໂອກາດທີີ່ຈະລົມເຫຼວກໍມີຫຼາຍ.
ຍຸດທະສາດທີີ່ສໍາຄັນຂອງການຈັດການສ່ວນປະສົມການຕະຫຼາດໝາຍເຖິງການເຮັດໃຫ້ອົງປະກອບທຸກຕົວຢູ່ໃນອັດຕາສ່ວນທີີ່ພໍດີກັນ
ເຊິີ່ງແບ່ງເປັນອົງປະກອບຕ່າງໆ ໄດ້ເປັນ 4 ຕົວຄື:
1. ສິນຄ້າ ຫຼື ບໍລິການ.
2. ລາຄາ.
3. ການຈັດຈໍາໜ່າຍ.
4. ການສົ່ງເສີມການຕະຫຼາດ.
ເຊິີ່ງອົງປະກອບທັງ 4 ຕົວນີ້ເນື່ອງຈາກມີຄວາມສໍາພັນກັນແບບແຍກບໍ່ອອກຈຶ່ງຕ້ອງມີການພັດທະນາຄວບຄູ່ກັນໄປເພືອຕອບສະໜອງຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ບໍລິໂພກ ຫຼື ຜູ້ຊື້ ຄວາມສໍາເລັດຂອງການຕະຫຼາດຈຶ່ງຢູ່ທີີ່ການປຸງແຕ່ງ “ສ່ວນປະສົມການຕະຫຼາດ” ເພື່ອຕອບສະໜອງຄວາມຈໍາເປັນ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການຂອງ “ຕະຫຼາດເປົ້າໝາຍ” ການພັດທະນາສ່ວນປະສົມການຕະຫຼາດໃຫ້ສາມາດຕອບສະໜອງຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ບໍລິໂພກໄດ້ຢ່າງແທ້ຈິງ ຜູ້ບໍລິຫານການຕະຫຼາດຈະຕ້ອງສຶກສາຕະຫຼາດເປົ້າໝາຍ ຈຶ່ງໝາຍເຖິງຜູ້ບໍລິໂພກໃຫ້ຮູ້ໄດ້ວ່າຜູ້ບໍລິໂພກຕ້ອງການຫຍັງ, ມີພຶດຕິກໍາການຊື້ແບບໃດ ເພື່ອໃຫ້ສາມາດດໍາເນີນການຍຸດທະສາດທາງການຕະຫຼາດໃນດ້ານຕ່າງໆ ທີີ່ເປັນອົງປະກອບຂອງສ່ວນປະສົມການຕະຫຼາດໃຫູ້ເໝາະສົມ, ປະສົມກົມກນກັນເປັນຢ່າງດີ ເພືອໃຫ້ສາມາດຕອບສະໜອງຕະຫຼາດເປົ້າໝາຍໄດ້ຢ່າງແທ້ຈິງ
1.2.ບົດບາດພຶດຕິກຳຜູ້ບໍລິໂພກຕໍ່ຜະລິດຕະພັນ ແລະ ລາຄາ.
ພຶດຕິກໍາຜູ້ບໍລິໂພກຕໍຜະລິດຕະພັນ ແລະ ລາຄາ ພຶດຕິກໍາຜູ້ບໍລິໂພກມີບົດບາດສໍາຄັນຕໍຜະລິດຕະພັນ
ແລະ ລາຄາຫຼາຍ ຕາມແນວຄວາມຄິດການຕະຫຼາດ ຜູ້ບໍລິຫານຈະປະສົບຜົນສໍາເລັດໃນດ້ານການຕະຫຼາດ ຫຼື
ບໍ ແມ່ນຂຶ້ນກັບຄວາມສາມາດໃນການສະໜອງຄວາມຕ້ອງການ ແລະ ສ້າງຄວາມເພິງພໍໃຈໃຫ້ກັບຜູ້ບໍລິໂພກ,
ການຜະລິດຜະລິດຕະພັນຈະຕ້ອງກົງຕໍຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ບໍລິໂພກ ການກໍານົດລາຄາຈະຕ້ອງເປັນລາຄາທີີ່ຜູ້ບໍລິໂພກພໍໃຈສາມາດສ້າງພາບພົດໃຫູ້ແກ່ຜະລິດຕະພັນໄດູ້
ຂໍ້ມູນທີີ່ສໍາຄັນທີີ່ນໍາມາໃຊ້ໃນການພັດທະນາຜະລິດຕະພັນ ແລະ ກໍານົດລາຄາໃຫູ້ກົງຕາມຄວາມຕ້ອງການ
ແລະ ສ້າງຄວາມເພິີ່ງພໍໃຈໃຫູ້ຜູ້ບໍລິໂພກໄດູ້ ຂໍ້ມນນັ້ນຄວນເປັນຂໍ້ມູນທີີ່ໄດ້ມາຈາກຜູ້ບໍລິໂພກ.
ພຶດຕິກໍາຜູ້ບໍລິໂພກທີີ່ມີອິດທິພົນຕໍຜະລິດຕະພັນ ແລະ ລາຄາ ໝາຍເຖິງການສະແດງອອກຂອງຜູ້ບໍລິໂພກໃນການຈັດຫາສິີ່ງຈໍາເປັນສໍາລັບຄວາມເປັນຢູ່ໃນຊີວິດປະຈໍາວັນ ຄືສິນຄ້າ ແລະ ບໍລິການໃນລະດັບລາຄາທີີ່ເພິີ່ງພໍໃຈ ຄວາມເຂົ້າໃຈພຶດຕິກໍາ ແລະ ຂະບວນການຊື້ຂອງຜູ້ບໍລິໂພກ ຈະເຮັດໃຫ້ຜູ້ບໍລິຫານການຕະຫຼາດສາມາດທໍານາຍພຶດຕິກໍາຂອງຜູ້ບໍລິໂພກ ຜົນຈາກການທໍານາຍພຶດຕິກໍາຜູ້ບໍລິໂພກເຮັດໃຫູ້ນັກການຕະຫຼາດສາມາດອອກແບບ ແລະ ກໍານົດຍຸດທະສາດດ້ານຜະລິດຕະພັນ ແລະ ລາຄາໃຫູ້ສາມາດເຂົ້າເຖິງຜູ້ບໍລິໂພກ ແລະ ສ້າງອິດທິພົນທີີ່ຈະໃຫ້ຜູ້ບໍລິໂພກຊື້ຜະລິດຕະພັນທີີ່ຜູ້ບໍລິຫານການຕະຫຼາດນໍາສະເໜີໃນຕະຫຼາດ ຈຶງກ່າວໄດ້ວ່າຄວາມຮູ້ກ່ຽວກັບພຶດຕິກໍາຜູ້ບໍລິໂພກ ຈະເຮັດໃຫ້ປະສົບຄວາມສໍາເລັດໃນການກໍານົດຍຸດທະສາດການຕະຫຼາດ
ພຶດຕິກໍາຜູ້ບໍລິໂພກມີລັກສະນະທີີ່ສໍາຄັນ 3 ປະການ
ຫຼື ອາດເອີ້ນໄດ້ວ່າ: ເປັນປັດໄຈທີີ່ເຮັດໃຫ້ເກີດພຶດຕິກໍາ ຄື:
1.ມີສາເຫດທີີ່ເຮັດໃຫ້ເກີດພຶດຕິກໍາ.
2.ມີແຮງກະຕຸ້ນທີີ່ເຮັດໃຫ້ເກີດພຶດຕິກໍາ.
3.ມີຈຸດມຸ່ງໝາຍ.
ປັດໄຈສໍາຄັນທີມີອິດທິພົນຕໍການຊື້ຂອງຜູ້ບໍລິໂພກຄື:
1.ວັດທະນະທໍາເຊິີ່ງປະກອບດ້ວຍວັດທະນະທໍາຍ່ອຍ ແລະ ຊັ້ນທາງສັງຄົມ ເຊິ່ງແຕ່ລະວັດທະນະທໍາຍ່ອຍ
ແລະ ແຕ່ລະລະດັບຊັ້ນສັງຄົມ ມີພຶດຕິກໍາການຊື້ທີີ່ແຕກຕ່າງກັນ.
2.ສັງຄົມປະກອບດ້ວຍກຸ່ມອ້າງອີງ, ຄອບຄົວ, ບົດບາດ ແລະ ສະຖານະພາບຂອງບຸກຄົນ.
3.ຕົວບຸກຄົນ ເຊິ່ງປະກອບດ້ວຍ ອາຍຸ, ວັດທະຈັກຄອບຄົວ,
ອາຊີບ, ໂຄງສ້າງເສດຖະກິດ, ແບບການດໍາເນີນຊີວິດ ແລະ ບຸກຄະລິກລັກສະນະ.
4.ຈິດຕະວິທະຍາ ເຊິ່ງປະກອບດ້ວຍການຈູງໃຈ, ການຮັບຮູ້,
ການຮຽນຮູ້, ຄວາມເຊື່ອ ແລະ ທັດສະນະຄະຕິ.
ປັດໄຈທັງ 4 ປະການດັ່ງກ່າວ
ເປັນສິີ່ງທີີ່ເຮັດໃຫ້ພຶດຕິກໍາການຊື້ຂອງຜູ້ບໍລິໂພກແຕ່ລະລາຍແຕກຕ່າງກັນຕາມສາເຫດແຮງກະຕຸ້ນ
ແລະ ເປົ້າໝາຍ ການຊື້ຂອງຜູ້ບໍລິໂພກອາດຈໍາແນກຂະບວນການຊື້ຂອງຜູ້ບໍລິໂພກອອກເປັນ 5 ຂັ້ນຕອນຄື:
1. ການຮັບຮູ້ຄວາມຕ້ອງການ ເປັນການຮັບຮູ້ຂອງຜູ້ບໍລິໂພກວ່າ ຕ້ອງການຜະລິດຕະພັນໃດໃນລະດັບລາຄາໃດ.
2. ການຄົ້ນຫາຂໍ້ມູນ ເພື່ອສະໜອງຄວາມຕ້ອງການຜູ້ບໍລິໂພກຈະຫາຂໍ້ມູນກ່ຽວກັບຜະລິດຕະພັນທີີ່ຕົນມີຄວາມຕ້ອງການລວມເຖິງລາຄາຂອງຜະລິດຕະພັນໃນລະດັບທີີ່ພໍໃຈ.
3. ການປະເມີນຜົນຜູ້ບໍລິໂພກຈະປະເມີນຜະລິດຕະພັນ ແລະ ລາຄາວ່າເໝາະສົມ ຫຼື ບໍ.
4. ການຕັດສິນໃຈຊື້.
5. ພຶດຕິກໍາຫຼັງຊື້ ເປັນປະຕິກິລິຍາຫຼັງການຊື້ຫາກຜູ້ບໍລິໂພກມີຄວາມພໍໃຈໃນຜະລິດຕະພັນຜູ້ບໍລິໂພກກໍຈະຊື້ຊໍາ
ແລະ ເປັນລູກຄ້າທີີ່ຊື່ສັດຕໍຜະລິດຕະພັນຕໍໄປ.
ໃນດ້ານພຶດຕິກໍາການຕັດສິນໃຈຊື້ຂອງຜູ້ບໍລິໂພກ ຜູ້ບໍລິໂພກຈະພິຈາລະນາປັດໄຈ
3 ຢ່າງຄື:
1. ທັດສະນະຄະຕິຂອງຄົນອື່ນ.
2. ສະພາບການທີີ່ຄາດຄະເນໄວ້.
3. ສະພາບການທີີ່ບໍໄດ້ຄາດຄະເນ.
ທັງນີ້ເພາະເຖິງຜູ້ບໍລິໂພກຈະໄດ້ປະເມີນຜົນຈາກຂໍ້ມູນຕ່າງໆ
ທີີ່ໄດ້ຮັບຈົນມາເປັນຄວາມຕັ້ງໃຈຊື້ແລ້ວກໍຕາມ ກ່ອນທີີ່ຈະຕັດສິນໃຈຊື້ກໍຍັງຕ້ອງມາພິຈາລະນາປັດໄຈດັ່ງກ່າວທັງ
3 ປະການກ່ອນຈະຕັດສິນໃຈຊື້ໃນທີີ່ສຸດ ການຊື້ຂອງຕະຫຼາດຜູ້ບໍລິໂພກ ແລະ ຕະຫຼາດຜູ້ຜະລິດມີຂະບວນການທີີ່ແຕກຕ່າງກັນຂະບວນການຊື້ຂອງຜູ້ບໍລິໂພກຈະສັນກວ່າຂະບວນການຊື້ຂອງຜູ້ຜະລິດ
ຫຼື ອຸດສາຫະກໍາ ການປຽບທຽບລະຫວ່າງຂະບວນກນຊື້ໃນຕະຫຼາດຜູ້ບໍລິໂພກກັບຕະຫຼາດຜູ້ຜະລິດ ດັ່ງພາບລຸ່ມນີ້.
ການພິຈາລະນາກໍານົດຍຸດທະສາດການຕະຫຼາດ ຈະປະສົບຜົນສໍາເລັດກໍຢູ່ທີີ່ຜົນການທໍານາຍພຶດຕິກໍາຜູ້ບໍລິໂພກ
ຫາກສາມາດທໍານາຍພຶດຕິກໍາໄດ້ຖືກຕ້ອງແລ້ວ ການກໍານົດຍຸດທະສາດທາງການຕະຫຼາດຈະສອດຄ່ອງກັບພຶດຕິກໍາຜູ້ບໍລິໂພກ
ໃນເລືອງກ່ຽວກັບຍຸດທະສາດການຜະລິດ, ຍຸດທະສາດລາຄາ, ຍຸດທະສາດການຈັດຈໍາໜ່າຍ ແລະ ຍຸດທະສາດການສົ່ງເສີມການຕະຫຼາດ.