ຄວາມຮູ້​ເບື້ອງ​ຕົ້ນ​ຂອງ​ປັດ​ຊະຍາ

ຄວາມຮູ້​ເບື້ອງ​ຕົ້ນ​ຂອງ​ປັດ​ຊະຍາ

1.1.  ປັດ​ຊະຍາ​ແມ່ນ​ຫຍັງ ?

ປັດ​ຊະ​ຍາກຳ​ເນີ​ດຂື້ນ​ກ່ອນ​ນີ້ ສາມ​ພັນ​ປີ​ໃນ​ປະ​ເທດ​ເອຢີບ, ຈີນ ​ແລະ ​ເກຼັກບູຮານ. ຄຳ​ວ່າ​ປັດ​ຊະ​ຍາ​ໄດ້​ບັນຍັດ​ມາ​ຈາກ​ພາສາ ​ເກຼັກ Pilosophy ( ຟີ​ໂລ​ໂຊ​ຟີ ) ຊື່​ງ​ແປ​ວ່າ ຄວາມ​ຮັກ ​ແລະ ຄວາມ​ສະຫຼາດ ຫຼື ຄວາມ​ຮັກ​ປັນຍາ ​ແນ່ນອນ​ວ່າ ວິທະຍາສາດ​ແຕ່ລະ​ປະ​ເພດ​ລ້ວນ​ແຕ່​ໃຫ້​ຄວາມ​ຮູ້​ກ່ຽວ​ກັບ​ໂລກ. ​ແຕ່​ວ່າ​ວິທະຍາສາດ​ຈະ​ແມ່ນ​ຟິຊິກ​ສາດ, ຊີວະ​ສາດ ຫຼື ປະຫວັດສາດ, ກໍ່​ຈະ​ຄົ້ນຄວ້າ​ດ້ານ​ໃດ​ດ້ານ​ໜື່ງຂອງ​ປະກົດ​ການ​ທຳ​ມະ​ຊາດ ​ແລະ ຊີວິດ​ສັງຄົມ​ເທົ່າ​ນັ້ນ.

ປັດ​ຊະ​ຍາ​ແມ່ນ​ວິທະຍາສາດ​ກ່ຽວ​ກັບ ​ກົດ​ເກນ​ລວມທີ່​ສຸດ​ຂອງ​ທຳ​ມະ​ຊາດ, ສັງຄົມ ​ແລະ ການ​ຄົ້ນ​ຄິດ(ຈິນຕະນາການ ).​ ເຊີ່ງສາມາດ​ຊ່ວຍ​ໃຫ້​ພວກ​ເຮົາ​ມີ​ຄວາມ​ເຂົ້າ​ໃຈ​ຢ່າງ​ຄົບ​ຖ້ວນ​ກ່ຽວ​ກັບ​ຄວາມ​ເປັນ​ຈີິງທີ່ຢູ່​ອ້ອມ​ຂ້າງ​ພວກ​ເຮົາ.

ປັດ​ຊະ​ຍາ​ສາມາດ​ອະທິ​ບາຍ​ໄດ້​ວ່າ: ຈິດ​ໃຈ​ຂອງ​ມະນຸດ​ມີ​ການ​ພົວພັນ​ກັນ​ແນວ​ໃດ​ຕໍ່​ກັບ​ໂລກ​ອ້ອມ​ຂ້າງ ? ມະນຸດ​ມີ​ຖານະ​ບົດບາດ​ແນວ​ໃດ​ຢູ່​ໃນ​ໂລກ ? ມະນຸດ​ຮັບ​ຮູ້​ໂລກ​ໄດ້​ຢ່າງ​ໃດ ?

ບັນຫາ​ເຫຼົ່າ​ນັ້ນ​ປະກອບ​ເປັນ​ພື້ນຖານ​ຂອງ​ໂລກະ​ທັດ​ຊຶ່ງ​ໝາຍ​ເຖີງທັດສະນະ​ຄວາມ​ສຳນືກອັນ​ຄົບ​ຖ້ວນ​ກ່ຽວ​ກັບ​ໂລກ, ປັດ​ຊະ​ຍາ​ເປັນຄວາມ​ຮູ້​ທີ່​ສັງ​ລວມ​ເອົາ​ບັນດາ​ຜົນສຳ​ເລັດ​ຂອງ​ວິທະຍາສາດ​ທຳ​ມະ​ຊາດ ​ແລະ​ວິທະຍາສາດ​ສັງຄົມ.

ສະຫຼຸບ​ລວມ: ປັດ​ຊະ​ຍາ​ແມ່ນ​ລະບົບ​ທັດສະນະ​ລວມກ່ຽວ​ກັບ​ໂລກ ( ທຳ​ມະ​ຊາດ, ສັງຄົມ ) ​ແລະ ບົດບາດ​ຂອງ​ຄົນ​ຕໍ່​ກັບ​ໂລກ.

1.2.ປັດ​ຊະ​ຍາມາກ - ​ເລ​ນິນ​ແມ່ນ​ຫຍັງ ?

ປັດ​ຊະ​ຍາມາກ - ​ເລ​ນິນ​ແມ່ນທິສະ​ດີ​ວີ​ທະຍາ​ສາດ ​ແລະ ກໍ່​ແມ່ນ​ໂລກ​ກະທັດ​ຂອງ​ຊົນ​ຊັ້ນ​ກຳມະກອນ ​ແລະ ຊາວ​ຜູ້​ອອກ​ແຮງ​ງາ​ນກ່ຽວ​ກັບ​ທຳ​ມະ​ຊາດ, ​ສັງຄົມ ​ແລະ ຈີນ​ຕະນາ​ການ, ປັດ​ຊະ​ຍາມາກ - ​ເລ​ນິນ ປະກອບ​ດ້ວຍ 2 ພາກ​ຄື: ວັດຖຸ​ນິຍົມ​ສັດຈະ​ວິພາກ ​ແລະ ວັດຖຸ​ນິຍົມ​ປະຫວັດ​ວິພາກ.

ວັດຖຸ​ນິຍົມ​ສະ​ແດງ​ວ່າ​​ໂລກ​ແມ່ນ​ສິ່ງ​ວັດຖຸ ມະນຸດ​ສາມາດ​ຮັບ​ຮູ້​ໂລກ ​ແລະ ດັດ​ສ້າງ​ໂລກ​ໄດ້. ວັດຖຸ​ເກືດກ່ອນ​ຈີວ​ໃຈ. ສັດຈະ​ວິພາກ​ໝາຍ​ເຖີ​ງ​ໂລກ​ວັດຖຸມີ​ການ​ເຄື່ອນ​ເໜັງ, ພັດ​ທະນາ ​ແລະ ປ່ຽນ​​ແປງ​ໄປຢ່າງ​ເປັນ​ປະຈຳ.

ວັດຖຸ​ນິຍົມ​ປະຫວັດ​ວິພາກ ໝາຍ​ເຖີງທິດ​ສະ​ດີ​ວິທະຍາສາດ​ກ່ຽວ​ກັບ​ ບັນດາ​ກົດ​ເກນ​ລວມຂອງ​ການ​ພັດທະນາ​ສັງຄົມ ​ແລະ ດັດ​ສ້າງ​ສັງຄົມ​ແບບ​ປະຕິວັດ.

1.3. ບັນຫາພື້ນ​ຖານ ຂອງ ປັດ​ຊະ​ຍາ.

ຖ້າ​ຫາກ​ສັງ​ເກດ​ເບີ່​ງ​ໂລກ​ອ້ອມ​ຂ້າງ​ນີ້​ຈະ​ເປັນ​ສີ່​ງຂອງ ​ແລະ​ປະກົດ​ການ​ຕ່າງໆ ຈະ​ມີ​ລັກສະນະ​ເປັນ​ວັດຖຸ ຫຼື ບໍ່ກໍ່​ເປັນ​ຈີ​ງ​ໃຈ. ວັດຖຸ​ແມ່ນ​ສິ່ງ​ຄົງ​ຕົວ​ຢູ່​ຢ່າງ​ພາວະ​ວິ​ໃສ, ໝາຍ​ຄວາມ​ວ່າ​ຢູ່​ນອກ​ຈິດ​ໃຈ​ຂອງ​ຄົນ​ເຮົາ, ບໍ່​ຂື້ນ​ກັບ​ຈິດໃຈ​ຂອງ​ຄົນ​ອື່ນ ຕົວຢ່າງ: ວັດຖຸ​ສິ່ງ​ຂອງ ຂະ​ບວນວິວັດ​ຕ່າງໆ​ຢູ່​ໃນ​ໂລກ ​ແລະ ລະບົບ​ຈັກກະວານ ສ່ວນ​ຈິດ​ໃຈ​ຂອງ​ຄົນ​ເຮົາ ສະ​ແດງ​ອອກ​ທາງ​ຈິດຕະສາດ​ຄື: ຄວາມ​ຄິດ, ຄວາມ​ຮູ້ສຶກ, ຄວາມ​ຕົກ​ໃຈ, ຄວາມ​ເປັນ​ຫ່ວງ...ລ້ວນ​ແຕ່​ແມ່ນ​ແນວ​ຄິດ​ຈິ​ໃຈ​ທັງ​ໝົດ.

ບັນຫາ​ພື້ນຖານ​ຂອງ​ປັດ​ຊະ​ຍາ​ແມ່ນ​ສາຍ​ພົວພັນລະຫວ່າງ​ວັດຖຸ ກັບ​ສະຕິ ( ຈິດ​ໃຈ ) ຊື່​ງ​ເນື້ອ​ໃນ​ຂອງ​ບັນຫາ​ລວມມີ​ສອງ​ດ້ານ​ຄື:

1.     ລະຫວ່າງ​ວັດຖຸ​ກັບ​ຈິດ​ໃຈ​ອັນ​ໃດ​ມີ​ກ່ອນ, ອັນ​ໃດ​ມີ​ຕາມ​ຫຼັງ, ອັນ​ໃດ​ຕັດ​ສີນ​ອັນ​ໃດ ?

2.    ຄົນ​ເຮົາ​ສາມາດ​ຮັບ​ຮູ້​ໂລກ​ໄດ້​ບໍ່ ?

1.4.ຝ່າຍ​ຕ່າງໆ ຂອງ​ປັດ​ຊະ​ຍາ.

1.4.1.ຝ່າຍ​ຈິດຕະນິຍົມ.

ຝ່າຍ​ຈິດຕະນິຍົມ ມີ​ສອງ​ນັກ​ປັດ​ຊະ​ຍາ​ຄື: ນັກ​ປັດ​ຊະ​ຍາ​ຈິດຕະນິຍົມ ອັດຕະວິ​​ໄສ ​ແລະ ນັກ​ປັດ​ຊະ​ຍາຈິດຕະນິຍົມ​ພາວະ​ວິ​ໄສ.


ນັກ​ປັດ​ຊະ​ຍາ​ຈິດຕະນິຍົມ ອັດຕະວິ​ໄສ ຢືນ​ຢັນວ່າ: ຈິດ​ໃຈ​ມີ​ກ່ອນ, ວັດຖຸ​ມີ​ຕາມ​ຫຼັງ, ຈິ​ໃຈ​ພາ​ໃຫ້​ເກືດມີ​ວັດຖຸ ​ເຮັດ​ໃຫ້​ວັດຖຸ​ມີ​ຊີວິດ, ຈິດ​ໃຈ​ແມ່ນ​ພື້ນຖານ​ຂອງ​ສີ່​ງທີ່​ມີ​ຊິ​ວິດ​ທັງ​ປວງ ມະນຸດ​ບໍ່​ສາມາດ​ຮັບ​ຮູ້​ໂລກ​ໄດ້.


ນັກ​ປັດ​ຊະ​ຍາ​ຈິດຕະນິຍົມ ພາວະ​ວິ​ໄສ ຊ້ຳພັດ ຢືນ​ຢັນ​ວ່າ: ມະນຸດ​ບໍ່​ສາມາດ​ຮັບ​ຮູ້​ໂລກ​ພະວະ​ວີ​ໄສ ( ທຳ​ມະ​ຊາດ ) ​ແຕ່​ຮັບ​ຮູ້​ຄວາມ​ຄິດ​ຂອງ​ຕົນ​ເອງ, ຄວາມ​ວິຕົກ​ກາງ​ວົນ​ຂອງ​ຕົນ ຫຼື ຮັບ​ຮູ້​ຈິດ​ໃຈ​ໂລກ ( ພະຜູ້​ເປັນ​ເຈົ້າ ).

1.4.2.ຝ່າຍ​ວັດຖຸ​ນິຍົມ.

ປັດ​ຊະ​ຍາ​ວັດຖຸ​ນິຍົມ​ຢືນຢັນ​ວ່າ: ວັດຖຸ​ກັບ​ຈິດ​ໃຈ ​ແມ່ນວັດຖຸ​ມີ​ກ່ອນ, ຈິດ​ໃຈ​ມີ​ຕາມ​ຫຼັງ ວັດຖຸ​ມີ​ລັກສະ

ນະຖາວອນ ( ຄົງ​ຕົວ​ຢູ່​ຕະຫຼອດ​ໄປ ), ບໍ່​ມີ​ຜູ້​ໃດ​ສ້າງ​ຂື້ນ​ມາ​ຈັກ​ເທື່ອ, ບໍ່​ມີ​ອິດ​ທີ​ກຳລັງ​ໃດໆ​ເໜືອ​ທຳ​ມະ​ຊາດ​ຄົງ​ຕົວ​ຢູ່​ໃນ​ໂລກ ສ່ວນ​ຈິດ​ໃຈ​ນັ້ນ​ແມ່ນ​ໝາກຜົນ​ແຫ່ງ​ການ​ສ່ອງ​ແສງ​ຂອງ​ວັດຖຸ, ຈິດ​ໃຈ​ແມ່ນ​ຜະລິດ​ຕະພັນ​ຂອງ​ວັດຖຸ ​ທີ່​ມີ​ການຈັດ​ຕັ້ງ​ສູງ​ໄດ້​ແກ່​ມັນສະໝອງ​ຄົນ​ເຮົາ.

1.5.ເປົ້າ​ໝາຍ​ການ​ຮໍ່າຮຽນ​ປັດ​ຊະ​ຍາ.

- ເຮັດ​ໃຫ້​ທຸກ​ຄົນຮູ້​ໄດ້​ກົດ​ເກນ​ແຫ່ງ​ການ​ກຳ​ເນືດ, ການ​ພັດທະນາ​ຂອງ​ໂລກ​ທຳ​ມະ​ຊາດ ສັງຄົມ​ຢ່າງ​ຖືກຕ້ອງ ​ແລະ ຊອງ​ຫາ​ຊ່ອງ​ທາງ​ເພື່ອ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ສ້າງ​ໂລກ​ບົນ​ພື້ນຖານ​ວີ​ທີ​ວິທະຍາສາດ.

- ຄົ້ນ​ຫາ​ຂໍ້​ຂັດ​ແຍ້​ງຂອງ​ບັນຫາ​ຕ່າງໆ​ໃນ​ຊິວິດ​ປະຈຳ​ວັນ ​ແລະ ​ໃຊ້​ວິທີ​ການ​ອັນ​ສອດຄ່ອງ​ເພື່ອ​ແກ້​ໄຂ​ບັນ​ຫາ​ຂໍ້​ຂັດ​ແຍ້​ງດັ່ງກ່າວ ​ໃຫ້​ຖືກ​ຕ້ອງຕາ​ມກົດ​ເກນ.

- ຍົກ​ລະດັບ​ທິດ​ສະ​ດີ​ໂດຍ ​ໃຫ້​ຕິດ​ພັນ​ກັບ​ພືດ​ຕິ​ກຳ ​ແລະ ສ້າງ​ທັດສະນະ​ອັນ​ຖືກຕ້ອງ​ໃນ​ການ​ດຳລົງ​ຊີວິດ.

 

ใหม่กว่า เก่ากว่า